חדשות בארץ

ברק עולה למתקפה: "התבטאות גנץ – החולי העמוק במרכז-שמאל"

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות התבטאותו של יו"ר כחול לבן כי אינו פוסל רוטציה עם נתניהו, ובמחנה השמאל שמעוניין בכניסה לקואליציה בראשותו, ובמחנה הימין שחושש מהישארות באופוזיציה, עלו למתקפה חריפה: "דוד ביטן ואנשים אחרים מהליכוד אמרו שהם לא פוסלים ממשלת אחדות. בני גנץ רוצה לשבת עם נתניהו בממשלה וההפך". גנץ מיהר להבהיר: "נקרא לאחדות ללא נתניהו"

ברק וגנץ, 2012 (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)ברק וגנץ, 2012 (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
אא

סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו הבוקר (ראשון) של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי היה שוקל רוטציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם הוא היה הראשון לכהן בתפקיד. גנץ עצמו כבר הבהיר בחשבון הטוויטר שלו כי "כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה שתקרא לאחדות, ללא נתניהו", אך עובדה זו לא מנעה מחברי מחנה השמאל והימין גם יחד, להאשים אותו בהסכם עם נתניהו על כניסה לממשלתו מיד לאחר הבחירות.

"אלו אינן פליטות פה", טען ראש הממשלה לשעבר וחבר רשימת המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק. "זו האמת ש'נפלטה' לגנץ", הוסיף, תוך שהוא מחווה לעברם של יו"ר העבודה עמיר פרץ וליו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס שחברו יחדיו: "שתי המפלגות שלהם מוכנות לשבת בממשלה עם נתניהו. זהו החולי העמוק במרכז-שמאל. היעדר הנחישות להתגייס ביחד כדי להשיג מהפך".

בדברים שסיפק הבוקר בריאיון ל-ynet, אמר יו"ר כחול לבן כי הסיבה לכך שמפלגתו סירבה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, נובעת מכך שהאחרון לא הסכים "ללכת עד הסוף" ולתת לו רוטציה. "אני לא חושב שנתניהו היה לוקח את הסיכון על עצמו, אבל אם היה מציע רוטציה ואני הייתי מתחיל אותה ראשון, אפשר להתחיל לדבר על הדברים". בכחול לבן אומנם מיהרו לאחר הריאיון לדחות כל אפשרות לרוטציה עם נתניהו, אך לא שללו רוטציה עם חבר כנסת אחר מהליכוד. ח"כ עפר שלח טען כי "אנחנו לא פוסלים את הליכוד וגם לא את בנימין נתניהו כאדם, אבל אי אפשר לנתק אותו מהעובדה שתוך חודש או חודשיים אחרי הבחירות הוא יעמוד בפני כתב אישום, ואנחנו לא נשב בממשלה כזו. אז כל הדיון הזה על פוסל או לא פוסל זו רמה של גן ילדים".

ברשימת המחנה הדמוקרטי תקפו גם כן את דבריו של גנץ ואמרו כי "במקום להביט למציאות בעיניים באומץ ולהוביל את השינוי המתבקש וההכרחי עבור מדינת ישראל ואזרחיה, גנץ זוחל לממשלת נתניהו שתהרוס את שלטון החוק ותביא להרס הדמוקרטיה הישראלית. מאחז העיניים מבלפור עשה זאת שוב, ושבה את גנץ בתעתועיו. את הבחירות האלה לא צריך לנצח - חייבים לנצח".

כן נמסר גם ברשימת העבודה-גשר שתקפו כי "דבריו של גנץ מוכיחים שבכחול לבן התחילו את מסע הזחילה שלהם לממשלת נתניהו. גם לאור ניסיון העבר וגם לאור אמירותיו האחרונות, ברור שכחול לבן ויתרו על הסיכוי לנצח את הבחירות". חברת המפלגה, ח"כ רויטל סויד, אמרה כי "הבעיה החמורה טמונה בכך שגנץ חושב שמספיק רק להחליף את הראש, וגם זה רק ברוטציה, ולא את הדרך ההרסנית שהנאשם בכפוף לשימוע נתניהו מגלם בעצם התעקשותו להישאר במערכת הפוליטית".

יו"ר הימין המאוחד איילת שקד, שהיטיבה להדגיש בשבוע שעבר כי "מועמד הימין כרגע זה נתניהו", תקפה את דבריו של גנץ ואמרה כי "ראינו איך זה נגמר בפעם שעברה כשלנתניהו לא היו 61 ממליצים. הציבור מבין שמה שחשוב הוא הגוש".

שקד הוסיפה להאשים כי "דוד ביטן ואנשים אחרים מהליכוד אמרו שהם לא פוסלים ממשלת אחדות. בני גנץ רוצה לשבת עם נתניהו בממשלה וההפך. אם ראש הממשלה והליכוד רוצים להקים ממשלת ימין - הם צריכים להתמקד בהחזרת הקולות מליברמן. אם הם ממשיכים בגעוואלד, זה אומר שהמטרה שלהם זה להקים ממשלת שמאל".

תגיות:בני גנץאהוד ברקבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה