חדשות בארץ

עמית סגל: החלטת בית המשפט נגד ההפרדה במופע בעפולה – הזויה ומתנשאת

פרשני חדשות 12, אמנון אברמוביץ' ועמית סגל, התנצחו ביניהם על פסיקת בית המשפט המחוזי בנצרת, שאסר על קיום הפרדה בהופעה המוזיקלית בעפולה, שיועדה לציבור החרדי. בעוד אברמוביץ' הביע תמיכה בהחלטה, אמר סגל כי מדובר ב"התנשאות ליברלית" וכי "השופט ודינה זילבר לעולם לא היו מתערבים באירוע דומה במגדר הבדואי"

עמית סגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עמית סגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הסערה סביב פסיקת בית המשפט המחוזי בנצרת, שאסר על הפרדה במופע המוזיקלי בעפולה שיועד עבור הציבור הדתי והחרדי, אינה שוככת. הערב הצטרפו אליה פרשני חדשות 12, אמנון אברמוביץ' ועמית סגל, וגם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שהגיב על התבטאות של אברמוביץ' נגד הציבור החרדי.

במהלך דיון באולפן בסוגיה, הביע אברמוביץ' את תמיכתו בפסיקת בית המשפט, והוסיף: "לא אכנס כאן ליחסי הגומלין בין החברה החילונית לבין החברה והפוליטיקה החרדית, מה הם נותנים לחברה ולמדינה ומה הם מקבלים. אברמוביץ' הוסיף כי השופט יונתן אברהם, שהוציא את פסק הדין, הוא משפטן מצטיין: "לאנשים שחשוב להם גם ההיבט הלאומי – הוא היה טייס קרב לפני שהיה משפטן".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, שהשתתף בדיון באולפן, הגיב באופן מיידי "מה זה קשור?" והוסיף "גם טייסי קרב עושים שטויות". הוא אמר כי החלטת בית המשפט היא "החלטה הזויה ומשונה". לדבריו, "היא מוכיחה שכל האקטיביזם השיפוטי לא באמת נועד להגן על המיעוטים. מתוך 360 אירועים של עיריית עפולה – אחד הוא עבור הציבור החרדי. לא עומד אדם בכניסה ואומר 'אתיופים לא' או 'רוסים לא'. אירוע בהפרדה – זה מה שהציבור החרדי רוצה. זו התנשאות ליברלית לבוא ולהגיד עליהם 'אתם לא יכולים'. בא שופט ביוהרתו ואומר 'לא, לא יהיה אירוע כזה'".

"השופט הזה כנראה גם לא קרא את החוק שקובע שאיסור אפליה בכניסה למקומות איננו כולל אירועים כגון אלו", הוסיף סגל. "גם בתי משפט מחויבים לשמור על החוק, שהוא מאוד חד-משמעי. השופט התעלם מסעיף ברור מאוד בחוק".

"אני רוצה לחשוב על אותו שופט. מה היה קורה לו ולדינה זילבר ממשרד המשפטים, אותה 'מגינה' ידועה של זכויות הנשים – מה היה קורה אם היה מדובר באירוע במגזר הבדואי. אני רוצה לראות אותם יוצאים למאבק שם נגד הפרדה באירוע ברמדאן. אני רוצה להתערב שהם לעולם לא היו מתערבים", חתם סגל את דבריו.

נתניהו הבן סיפק אף הוא, כאמור, תגובה משלו, כשכתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "ראיתי שאמנון אברמוביץ׳ תוהה בערוץ התעמולה 12 מה החרדים תורמים לציבור. אז ככה, חלקם מתגייסים לצבא. אלה שלא, מתנדבים בגמילות חסדים, בזק"א, בחברת קדישא, ובכל המקומות האלה שאנחנו לא רוצים להתעסק. אשמח לדעת במה ערביי ישראל המוסלמים תורמים למדינה?".

 

"בית המשפט מנסה לקבור קבורת חמור את זכויותיהם של אזרחים משלמי מסים"

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בנצרת, לו הוגשה היום עתירתה של ש"ס נגד ההחלטה לאסור על ההפרדה באירוע, הורה לשדולת הנשים לענות לעתירה עד יום ראשון הבא, ה- 18 באוגוסט, ורק אז יתחיל לדון האם לתת צו ביניים כפי שש"ס ביקשה. אלא שהמופע, בו אמור היה להשתתף הזמר מוטי שטיינמץ, נועד להתקיים מחרתיים.

מש"ס נמסר בתגובה: "עושה רושם שבית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי. החלטתו לדון בעתירה ארבעה ימים אחרי מועד האירוע מגוחכת, ומנסה לקבור קבורת חמור את זכויותיהם של אזרחים משלמי מיסים, שבסך הכל רוצים ליהנות מאירוע אחד בהפרדה מתוך מאות אירועים שמתקיימים בקיץ. העובדה שהעתירה של שדולת הנשים קיבלה מענה מהיר מבית המשפט – תוך ארבעה ימים, ומתוכם שישי-שבת ותשעה באב – מוכיחה את המשך האפליה המקוממת נגד ציבור שלם רק בשל אמונתו ואורחות חייו".

"ש"ס תמשיך להיאבק בכלים המשפטיים שבידה, כדי לעצור את מופע האטימות וחוסר השוויון, ולאפשר לציבור גדול ליהנות ממופע קיץ בעפולה במועדו מבלי לפגוע באורחות חייו", נאמר בסיום התגובה.

(עודכן: 19:55)

תגיות:עפולהש"סיאיר נתניהוהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה