חדשות בארץ

תבוסה לקובי בבג"ץ: משך את עתירתו הנוספת לאחר שננזף על ידי השופטים

לאחר שבית המשפט הודיע כי הוא מקבל את החלטת שר הפנים להאריך את מועד אישור התקציב עד ל-3 באוקטובר ובמקביל להשיב את חברי המועצה לכהונתם, עתר קובי בפעם השלישית לבג"ץ וביקש להוציא צו ביניים נגד החלטת דרעי להשיבם לתפקיד: "אמרת גם בדיון הקודם שהמועצה לעומתית וביקשת ארכה להעביר את התקציב וקיבלת, אז מה אתה רוצה?", ננזף קובי על ידי השופטים ונאלץ למשוך את עתירתו

קובי בדיון הבוקר בבג"ץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)קובי בדיון הבוקר בבג"ץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה רון קובי משך את העתירה שהגיש הבוקר (שלישי) לבג"ץ נגד החלטת שר הפנים אריה דרעי להשיב את חברי המועצה לכהונתם. "אמרת גם בדיון הקודם שהמועצה לעומתית וביקשת ארכה להעביר את התקציב וקיבלת, אז מה אתה רוצה?", נזפה בו השופטת ענת ברון. קובי ניסה להשיב וטען כי "כשאני התכוננתי לקראת שימוע פגשתי את השלטון המקומי ושם נאמר בבירור שלא יוכלו להחזיר את חברי המועצה". השופטת דפנה ברק-ארז, שעמדה בראש ההרכב בדיון, הדפה את דבריו באומרה כי "זו טענה עובדתית שלא מופיעה בעתירה".

כזכור, בדיון הקודם בבג"ץ מחק בית המשפט את העתירה השנייה שהגיש קובי כנגד שר הפנים, וזאת לנוכח החלטת האחרון להעניק ארכה לאישור התקציב עד 3 באוקטובר, לאחר הבחירות, כאשר במקביל דרעי גם השיב את חברי המועצה לתפקידם כדי לנסות להעביר שוב את התקציב. אלא, שקובי הודיע כי לא מקובל בעיניו להשיב את חברי המועצה שטרפדו 5 פעמים את העברת התקציב, והבוקר הוא ביקש מבית המשפט להוציא צו ביניים שיבלום את חזרתם. לטענתו, הארכת המועד לאישור התקציב בדיעבד, אין משמעותה החייאת מליאת העירייה, וכי מדובר בשני נושאים נפרדים.

במקום חברי המועצה, דרש ראש העיר למנות עובדי מדינה למשך חמשת החודשים הקרובים – אז תורכב ממשלה חדשה וימונה, כך להערכתו של קובי, שר פנים חדש.

השופטים סרבו להיעתר לבקשתו, ובמקום זאת הציעו בפניו למשוך את העתירה: "אם אדוני יחזור בו מן העתירה", אמרו השופטים, "גם בשים לב הדברים שנוצרו כדי לנצל את הזמן שנותר עד חודש ספטמבר. יהיה בזה צעד בונה אמון לחברי המועצה. אדוני יקבל את ההצעה - נכתוב מספר שורות, לא פסק דין מנומק מהצד המשפטי, וזו תהיה התרומה שלנו כדי שנוכל לקדם את מה שצריך לקדם בטובתה של העיר שעומדת לעיני כולנו".

עוד נכתב בהחלטה כי "העתירה שבפנינו נסובה בנסיבות חריגות שנוצרו בהארכת המועד האחרון שנקבע לאישור התקציב העיר טבריה והכל בהתאם לדיון הקודם בבג"ץ. לאחר שנשמעו טענות הצדדים ומאחר שנשמעו הצהרות בעניין שיתוף הפעולה המלצנו לעותר למשוך את העתירה".

קובי השיב לשופטים כי "כמו שאתם רואים, מדובר בעתירה מורכבת, וגם לקח הרבה זמן לשמוע את כל הטענות. אני חושב שבית המשפט רצה לראות את הדברים קורים אחרת בעיר טבריה ומצד שני נמנעו מפסק דין שהיה מפרש אחרת את החוק. אנחנו רואים שהשר אריה דרעי קיבל החלטה לא חוקית. מפה נתמודד עם חברי מועצת העיר טבריה, אני מקווה שפניהם לשלום ונוכל לקדם את העיר טבריה.

"אנחנו מבינים שכל המטרה של חזרתם של חברי המועצה היא לגרום לכך שלא יעבור תקציב. ממה שמדובר כאן זה כבודו של שר הפנים לפני הבחירות הקרובות, הוא לא רוצה להיתפס כמי שהפסיד לבג"ץ", טען קובי.

השר דרעי הגיב להחלטת בג"ץ ואמר: "אני שמח שבית המשפט העליון אישר את החלטתי לאפשר לארבע הרשויות - ירכא, טבריה, רהט ועוספיה - לאשר את תקציב המועצה עד סוף חודש ספטמבר. אישור תקציבי הרשויות חשוב ביותר לתפקודן התקין ולרווחת התושבים".

רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר טבריה, אמר הבוקר: "לשמחתי הרבה, לפני שבועיים נערך דיון בבג"ץ שבו לא נשמע קולם של חברי מועצת העיר שמייצגים שני שלישים מהתושבים.

"מי שתשעה חודשים בזבז את זמנם של תושבי העיר טבריה ועסק בטיפוח האגו שלו ובריצה לכנסת הוא רון קובי. רון קובי קיבל הזדמנות לתקן את היחס לתושבי העיר טבריה. מי שתקע מקל בגלגלים זה רון קובי. בית המשפט אמר באופן חד משמעי שאנחנו פעלנו לטובת העיר".

תגיות:רון קוביבג"ץאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה