חדשות בעולם

בפעם השנייה בתוך שבועיים: אלמונים תקפו רב בברלין

המשטרה בגרמניה חוקרת את תקיפת הרב בשכונה בברלין, שם גם הותקף רב אחר לפני כשבועיים. שתי התקיפות נחקרות בידי הרשויות כפשעי שנאה. תקיפת הרב, שלפי התקשורת הגרמנית עונה לשם יאן אהרון המל, אירעה בשעות הצהריים בשכונת שרלוטנבורג בברלין. לדבריו, שני אלמונים קיללו אותו בערבית והחלו לתקוף אותו

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, נכנס לפגישה עם הרב עובדיה יוסף (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, נכנס לפגישה עם הרב עובדיה יוסף (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
אא

הרשויות בגרמניה הודיעו היום (חמישי) כי פתחו בחקירה בעקבות תקיפת רב בידי אלמונים בברלין. הרב, שהותקף שלשום בעת שצעד בשכונת שרלוטנבורג, נדחף לקרקע בידי שני חשודים, ופונה לבית החולים כשהוא סובל מכאבים בראשו וברגליו.

לפי "הבילד" הגרמני, היהודי שהותקף, בעת שהלך עם סממנים יהודיים פומביים, הוא הרב יאן אהרון המל. בריאיון לעיתון סיפר כי קודם שספג מהם מכות, החשודים צעקו לעברו קריאות גנאי וקללות בשפה הערבית. תקיפה זו היא השנייה בתוך שבועיים, כאשר גם במקרה הראשון, שאירע באותה השכונה, דיווח רב אחר שהותקף כי החשודים צעקו לעברו קללות בערבית. גם מקרה זה נחקר במשטרת ברלין כפשע שנאה.

סערה התעוררה בחודש מאי בעקבות דבריו של הממונה על המאבק באנטישמיות מטעם ממשלת גרמניה, שהזהיר את יהודי גרמניה, הנאמדים כיום על 100 אלף, שלא להתהלך ברחובות המדינה עם סממנים יהודים מוכרים, וספג ביקורת חריפה מהקהילות היהודיות. "דעתי בנושא השתנתה בעקבות הברוטליזציה ההולכת וגוברת בחברה הגרמנית", אמר פליקס קליין בריאיון לקבוצת התקשורת פונקה. "אני לא יכול עוד להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל זמן ובכל מקום בגרמניה".

ריבוי מקרי אנטישמיות אלו מצטרף להתרעות הקהילה היהודית הגרמנית, שכבר כמה שנים מצביעה על הידרדרות בתחושת הביטחון האישי של היהודים. לדבריהם, שנאה זו נעוצה בהרמת הראש של הימין הקיצוני במדינה ובכלל, ולנוכח השנאה השורשית לישראל וליהודים – הן מצד מהגרים מוסלמים והן בשל לאומנים גזעניים. מהנתונים שפרסמה אשתקד הממשלה בגרמניה עולה כי רק בין ינואר 2018 ליולי 2018 תועדו לא פחות מ-401 מקרי אנטישמיות – עובדה המלמדת על זינוק של 10% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017.

בחלק מהמקרים, האלימות האנטישמית כוונה נגד אנשים שנשאו עליהם סימני זיהוי יהודיים. ביולי שעבר הותקף צעיר יהודי בברלין על ידי קבוצת אנשים, שזיהתה אותו כיהודי בשל המגן דוד אותו ענד לצווארו. באפריל 2018 תקף מהגר סורי בן 19 בברלין אדם שחבש כיפה לראשו. בהמשך התברר כי לא מדובר ביהודי אלא באזרח ערבי-ישראלי שהחליט לחבוש לראשו כיפה, על מנת לבדוק את טענתו של חבר יהודי המתגורר בעיר כי ליהודים המבליטים את יהדותם ברחובות נשקפת סכנה. לאחר התקיפה האכזרית, קרא יו"ר המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, ליהודים המסתובבים בערים הגדולות שלא ללכת עם כיפה בגלוי.

הנשיא ראובן ריבלין הגיב על דבריו של הממונה על האנטישמיות בגרמניה, ואמר כי "מציאות בה עדיף שיהודים לא יחבשו כיפה ברחבי המדינה, מחשש לביטחונם, מעלה בי זעזוע עמוק", אמר ריבלין. "האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה".

"אנו מעריכים את מחויבותה של הממשלה לקהילה היהודית החיה בגרמניה", הוסיף ריבלין, "אך החשש לביטחונם מהווה כניעה לאנטישמיות. כניעה שכזו היא הודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה. לעולם לא ניכנע, לא נשפיל מבט ולא נגיב בתבוסתנות אל מול האנטישמיות ואנו מצפים ודורשים מבנות בריתנו לנהוג כך".

תגיות:גרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה