חדשות יהדות

לראשונה באומן: חפ"ק מיוחד עבור המתפללים

שר הפנים אריה דרעי החליט על הקמת חפ"ק מיוחד באומן, במימון משרדו, שישרת את עשרות אלפי הישראלים המגיעים להתפלל את תפילות ראש השנה: "נעשה את כל הדרוש כדי לתת מענה מהיר ומקצועי לכל מה שיידרש"

אומן, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)אומן, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

מתכוננים לראש השנה באומן: שר הפנים אריה דרעי החליט לממן מטעם משרדו חפ"ק מיוחד בימי ראש השנה בעיירה אומן שבאוקראינה, לטיפול בכל הבעיות הפרוצדורליות במקום. 

משרד החוץ פותח בכל שנה חפ"ק באומן לטיפול בבעיות של איבוד דרכונים, פניות למשטרה המקומית ועוד. השנה החליט דרעי כי החפ"ק יוקם במימון משרד הפנים, ויכלול שכירת מבנה סמוך לציון הקדוש, וכן איוש קבוע של נציג משרד החוץ שייתן שירות מהיר ויעיל מתחילת החג ועד יומיים לאחר צאתו. 

בנוסף, משרד הפנים ישגר נציג מטעמו למשלחת הכנה מיוחדת שתצא בעוד שבועיים לאומן. המשלחת תכלול נציגי משטרה וגורמי ביטחון, תעמוד מקרוב על צורכי המקום ותערוך את כל התיאומים הנדרשים מול השלטון המקומי.

השר דרעי אמר: "הקיבוץ הקדוש באומן מרכז אליו מדי שנה עשרות אלפי ישראלים, הנוהגים להתפלל שם את תפילות ראש השנה. אני שמח על הקמת החפ"ק מטעם משרד הפנים לטובת הציבור הגדול הזה, ונעשה את כל הדרוש כדי לתת מענה מהיר ומקצועי לכל מה שיידרש".

בחודש שעבר יצא דרעי לביקור רשמי באוקראינה, במהלכו חתם עם מקבילו האוקראיני, ארסן אבקוב, על הסכם להסרת החסמים בכניסה למדינה, שהקשו על ישראלים שביקשו לבקר במדינה ולהתפלל באומן ובקברי צדיקים. בפגישה שקיים עם נשיאה החדש של אוקראינה, ולדימיר זלינסקי, ביקש דרעי להרחיב את התשתיות במקום כדי שניתן יהיה לקלוט את עשרות אלפי המתפללים המגיעים אליו. בהתאם להצעתו של זלינסקי, סוכם על הקמת קבוצה עבודה בראשות שרים משתי המדינות, שתכין תוכנית עבודה מסודרת לשדרוג התשתיות באומן. את הצוות הישראלי יוביל שר הפנים. נשיא אוקראינה אמר בסיכום הדברים כי הוא רוצה "להפוך את אומן לירושלים קטנה, גם בתשתיות ובפיתוח".

תגיות:אומןאריה דרעיראש השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה