חדשות בארץ

מסר מאיים לחמאס: "אם זה לא ייפסק, לא יהיה מנוס ממבצע צבאי"

אחרי שבוע קשה בעוטף עזה, בישראל משגרים מסר תקיף לחמאס ומזהירים כי לא יושג "שקט של ממש" בדרום, לישראל לא יהיה מנוס ממבצע צבאי משמעותי בעזה עוד השנה. במקביל, צה"ל משלים את ההכנות למהלך צבאי בהיקף נרחב באוויר, בים וביבשה בתוך עזה, והוא צפוי להימשך ימים ארוכים

הריסות צוק איתן (צילום: עאיד טייבה, פלאש 90)הריסות צוק איתן (צילום: עאיד טייבה, פלאש 90)
אא

בצל ההידרדרות החמורה בגיזרה הדרומית בעקבות שורה של שיגורי רקטות מאז סוף השבוע, גורם בכיר בצה"ל אמר היום (חמישי) כי אם חמאס, הארגון הריבון בעזה, לא יפעל להשגת שקט, לישראל לא תהיה ברירה אלא לפתוח במבצע צבאי "נרחב, אגרסיבי ומשמעותי" בעזה – עוד השנה. לפי הדיווח בחדשות 12, המסר שהעבירה ישראל לחמאס הבהיר כי סבב לחימה כזה יתרחש אם לא יושג "שקט של ממש".

בדיווח אף נטען כי בצה"ל משלימים את ההכנות האחרונות למהלך צבאי "מאוד משמעותי" באוויר, בים וביבשה בתוך עזה, מהלך שאף צפוי להימשך ימים ארוכים.

למסר הישראלי התקיף לחמאס קדם הודעתו של דובר צה"ל בשפה הערבית, שמוקדם יותר היום פרסם הודעה חריגה במיוחד בה הטיל את האחריות לירי הרקטות על ארגון הג'יהאד האסלאמי ולא על החמאס, כאשר הדגיש כי האשם בכך הוא חמאס אשר לא פועל לריסון הארגון. "רצועת עזה נמצאת בעיצומו של תהליך שבמסגרתו מבוצעים צעדים אזרחיים שמביאים לשיפורים באופן משמעותי בתחומי החיים האזרחיים ברצועה בטווח הקרוב והרחוק", פרסם דובר צה"ל בשפה הערבית. "די להסתכל על מצב החשמל, הדיג, הייצוא והייבוא ברצועה לפני ואחרי.

"ארגון הטרור גא"פ (הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני – א"פ) פועל כדי לערער את ההבנות הללו, לשבש אותן ולפגוע בהן. הגא"פ ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, בהם ירי רקטות", הוסיף צה"ל. בהודעה הובהר כי "ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי-ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על גא"פ. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הגא"פ ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה".

"אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל. אנו לא מתכוונים לקבל פיגועים וירי רקטות על אזרחנו. אין לנו בעיה עם תושבי הרצועה – להיפך. מי שמבצע פיגועי טרור ימנע את שיפור המצב ברצועה ואת קידום הצעדים שבוצעו ולאלה המתוכננים. הדבר יביא לפגיעה בתושבי הרצועה כולה".

שלשום הזהירו גורמים בחמאס כי אם ישראל לא תאשר את הכנסת הכספים לרצועה, וכן לא תגדיל את אספקת החשמל עד סוף השבוע – בארגון לא יהססו לפתוח בסבב לחימה מול ישראל. דבריהם של הגורמים בפלגים הפלסטיניים שמזוהים עם חמאס הובאו על ידי גורם בארגון הטרור שאמר את הדברים בריאיון לעיתון הלבנוני 'אל אחבר', שם הוסיף כי ההשלכות של סבב כזה אם יתרחש, "זה לא מה שנתניהו רוצה לפני הבחירות". לטענת הגורם, המסר הועבר למצרים ולאו"ם.

תגיות:חמאסעזהצה"לההתחממות בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה