חדשות בארץ

הידרדרות נוספת בדרום: מחבל חמוש התקרב לגדר המערכת – ונורה

השקט מסרב לשוב לגזרה הדרומית, וגם הלילה ניסה מחבל חמוש לחדור לישראל ולבצע פיגוע. במהלך התקרית יידה המחבל מטען ורימונים לעבר החיילים, ונורה בתוך שטח הרצועה, לשם נמלט לאחר שנפגע. הרמטכ"ל משבח את הלוחמים על הגדר: "גם ברגעים אלו ממש עומדים לוחמי החטיבה על המשמר בעוטף עזה. בחודש האחרון ניסה האויב מספר פעמים לחדור מרצועת עזה ולפגוע באזרחי המדינה, נבלם וסוכל. לוחמי החטיבה פעלו באומץ ובמקצועיות"

(צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90)(צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90)
אא

מחבל חמוש התקרב אמש (שישי) לגדר המערכת ונורה מאש צה"ל. לפי הודעת דובר צה"ל, החמוש התקרב לגדר בצפון רצועת עזה בגזרת עלומים, ויחידת תצפיתניות צה"ל שזיהו אותו כחמוש, הזעיקו לעברו כוח של חיילים שנטרלו אותו. במהלך התקרית יידה המחבל מטען ורימונים לעבר החיילים, ונורה בתוך שטח הרצועה, לשם נמלט לאחר שנפגע.

בתקשורת הפלסטינית דווח כי המחבל נפצע, אולם לא נמסר מהי חומרת פציעתו. בדיווחים אף נטען כי ישראל מנעה את כניסת האמבולנס של הסהר האדום, אך בהמשך הותר לו להיכנס ולפנות את המחבל.

ביום שלישי איימו בחמאס כי אם ישראל לא תאשר את הכנסת הכספים לרצועה, וכן לא תגדיל את אספקת החשמל עד סוף השבוע – בארגון לא יהססו לפתוח בסבב לחימה מול ישראל. גם השבוע קראו ארגוני הטרור העזתיים להשתתף בהפגנות על הגדר. עם זאת, בחלק מהדיווחים הפלסטינים,  שטרם אומתו, נטען כי השליח הקטארי נכנס, באישורה  של ישראל, לרצועת עזה וחילק את כספי התמיכה הנאמדים ב-30 מיליון דולר. עובדה זו, כמו ההודעה הפלסטינית על הסכמה לקבל תמיכה מישראל על הגדלת אספקת החשמל, עשויה להביא לרגיעה.

אתמול דווח כי בצל ההידרדרות החמורה בגזרה הדרומית בעקבות שורה של שיגורי רקטות מאז סוף השבוע, גורם בכיר בצה"ל איים כי אם חמאס, הארגון הריבון בעזה, לא יפעל להשגת שקט, לישראל לא תהיה ברירה אלא לפתוח במבצע צבאי "נרחב, אגרסיבי ומשמעותי" בעזה – עוד השנה. לפי הדיווח בחדשות 12, המסר שהעבירה ישראל לחמאס הבהיר כי סבב לחימה כזה יתרחש אם לא יושג "שקט של ממש".

בדיווח אף נטען כי בצה"ל משלימים את ההכנות האחרונות למהלך צבאי "מאוד משמעותי" באוויר, בים וביבשה בתוך עזה, מהלך שאף צפוי להימשך ימים ארוכים.

אתמול  נאם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, בטקס התייחדות לזכר חיילי גולני בצומת גולני, והתייחס להתחממות בדרום. "גם ברגעים אלו ממש עומדים לוחמי החטיבה על המשמר בעוטף עזה. בחודש האחרון ניסה האויב מספר פעמים לחדור מרצועת עזה ולפגוע באזרחי המדינה, נבלם וסוכל. לוחמי החטיבה פעלו באומץ ובמקצועיות", אמר כוכבי.

עוד הוסיף הרמטכ"ל כי "בכל אירוע מבצעי, בכל מפגש עם האויב, הדרישה המרכזית מכל חייל היא לחתור למגע ולדבוק במשימה. עבור חייל קרבי זהו מצב יסוד - להעמיד את עצמך מתוך הזדהות במבחן העליון של סיכון חייך".

קודם לכן פרסם דובר צה"ל בשפה הערבית מסר תקיף וחריג במיוחד לארגון חמאס, בו הטיל את האחריות לירי הרקטות על ארגון הג'יהאד האסלאמי ולא על החמאס, כאשר הדגיש כי האשם בכך הוא חמאס אשר לא פועל לריסון הארגון. לפי דובר צה"ל, בין ישראל לחמאס נחתם מזכר הבנות, אולם בארגון הג'יהאד האסלאמי פועלים "כדי לערער את ההבנות הללו, לשבש אותן ולפגוע בהן. הגא"פ ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, בהם ירי רקטות", הוסיף צה"ל. בהודעה הובהר כי "ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי-ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על גא"פ. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הגא"פ ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה".

"אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל. אנו לא מתכוונים לקבל פיגועים וירי רקטות על אזרחנו. אין לנו בעיה עם תושבי הרצועה – להיפך. מי שמבצע פיגועי טרור ימנע את שיפור המצב ברצועה ואת קידום הצעדים שבוצעו ולאלה המתוכננים. הדבר יביא לפגיעה בתושבי הרצועה כולה".

תגיות:צה"לגדר המערכתעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה