חדשות בארץ

בליכוד מחממים מנועים: "או ביבי או טיבי"

נתניהו תקף את יו"ר כחול לבן בעקבות הצהרתו של יו"ר הרשימה המשותפת כי יהיה מוכן להצטרף לממשלת שמאל-מרכז, וחזר לעשות שימוש בסיסמת הבחירות הקודמת – "או ביבי או טיבי", כרמז על כך שגנץ יקים ממשלה עם ערביי ישראל. גנץ לא נשאר חייב ופרסם סרטון שבו הציג את הפעמים בהן ראש הממשלה כרת ברית עם הערבים

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ברקע דבריו של יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, איימן עודה, כי הוא מוכן להצטרף לממשלת שמאל-מרכז, אמש (שישי) תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, והאשים אותו בחבירה למפלגות הערביות.

"אני רוצה לחדד מה שאתם כבר יודעים, על מה הבחירות האלה", הכריז נתניהו בכנס שערך עם יוצאי העדה הבוכרית. "איימן עודה אמר היום שהוא יתמוך וימליץ על בני גנץ על ראשות הממשלה, ושהוא מוכן להצטרף לממשלת השמאל בראשות בני גנץ", אמר. "על זה הבחירות, ממשלת שמאל חלשה בראשות בני גנץ ברוטציה עם לפיד ואיימן עודה כחבר ממשלה או ממשלת ימין חזקה בראשותי. על זה הבחירות, ביבי או טיבי, אייווה".

גנץ עצמו מיהר להתנער מדבריו של נתניהו, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו פורסם סרטון תעמולה בו הוצגו מספר הזדמנויות בהן עשה ראש הממשלה שימוש במפלגות הערביות, ביניהם שיתוף הפעולה שהביא לפיזורה של הכנסת ה-21, בחירתו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, ולחיצת היד של נתניהו עם מנהיג אש"ף יאסר ערפאת. "נתניהו, חפש מישהו אחר לעשות עליו סיבוב", נאמר בסרטון.

נוסף לגנץ, אתמול הבהיר מספר 4 ברשימה, גבי אשכנזי, כי במפלגתו אין שום כוונה להקים קואליציה עם המפלגות הערביות. "אנחנו חושבים שאזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווי זכויות וככה צריך לנהוג בהם", אמר בריאיון לגלי צה"ל. עם זאת, הוא הסתייג והוסיף כי "אנחנו עושים הבחנה בין הציבור הערבי הישראלי שנמצא וכמה להשתלב. אנחנו לא נוכל לשבת עם המפלגות הערביות שלא מכירות במדינת ישראל כמדינת העם היהודי".

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן הגיב גם הוא לדבריו של עודה והבהיר: "כחול לבן תקים ממשלת אחדות לאומית רחבה וממלכתית. אנחנו מכבדים את אזרחי ישראל הערבים ורואים בהם אזרחים שזכאים לכל הזכויות אבל לא נשב עם המפלגות הערביות שבבסיסן שוללות את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. נקודה".

במחנה הדמוקרטי בחרו לתקוף את הצהרות ההתנערות של כחול לבן מהערבים, וכינו זאת "עליבות". לפי יו"ר הרשימה, ניצן הורוביץ, "הדברים של עודה חשובים וצריך לקוות שגם שאר חלקי הרשימה המשותפת יצטרפו לזה". הורוביץ הוסיף ותקף: "איזו עליבות של כחול-לבן שאחרי 'הזועביז' ומונה ההרוגים בעזה, לא למדו כלום וישר דוחים את הסיכוי. זו פחדנות".

בכירת המחנה הדמוקרטי, ח"כ סתיו שפיר, הגיבה כי "בדמוקרטיה אמיתית, לכל האזרחים יש מקום סביב השולחן, גם בכנסת, גם בממשלה. זאת הדרך לשמור על ישראל גם ציונית, גם שוויונית וגם דמוקרטית. לומר את זה ברור אחרי 70 שנה ולהתחיל להתקדם - זה אומץ".

תגיות:בני גנץערביי ישראלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה