חדשות בארץ

חיזבאללה: אחד המל"טים ששיגרה ישראל לעבר ביירות היה ממולכד

האחראי על ההסברה בחיזבאללה, מוחמד עפיף, אמר כי אחד משני המל"טים שנפלו ברובע הדאחיה בביירות היה ממולכד, ופיצוצו גרם לנזק כבד למרכז תקשורת של הארגון. בלבנון מדווחים כי שלושה אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפת צה"ל אמש בסוריה, שסיכלה פיגוע רחפנים שתכננה איראן נגד מטרות ישראליות בגולן

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

צבא לבנון אישר היום (ראשון) את טענות חיזבאללה, כי שני מל"טים ישראליים התרסקו הלילה ברובע הדאחיה בדרום ביירות, מעוזו של ארגון הטרור. בישראל לא הגיבו על הידיעות בלבנון.

גורם בחיזבאללה מסר לסוכנות "רויטרס", כי אחד המל"טים התפוצץ בעודו באוויר והתרסק בסמוך למרכז תקשורת של הארגון. הפיצוץ גרם לשריפה ונגרם נזק לבניין. אנשי חיזבאללה סגרו לאחר מכן את האזור.

מוחמד עפיף, האחראי על ההסברה בארגון חיזבאללה, מסר לסוכנות הידיעות הלבנונית כי המל"טים לא הופלו על ידי ארגונו. לדבריו, המל"ט הראשון התרסק מבלי לגרום לנזק, בעוד המל"ט השני היה ממולכד, ופיצוצו גרם לנזק כבד למרכז התקשורת של הארגון.

עפיף הוסיף, כי המל"ט הראשון נמצא כעת בידי אנשי חיזבאללה, והם בודקים אותו במטרה לנתח את המשימות לשמן שוגר לעבר מעוז הארגון. הוא ציין כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, יגיב הערב בחריפות על האירוע במהלך נאום שיישא בשעה 17:30 בעיירה אל-עין שבאזור הבקאע.

בתוך כך, בלבנון מדווחים כי שלושה אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפה הישראלית אמש בכפר עקרבה, דרומית-מזרחית לדמשק. המתקפה כוונה נגד חוליה של כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות, שעסקה בימים האחרונים בהוצאתו לפועל של פיגוע רחפנים נגד מטרות ישראליות ברמת הגולן. באופן חריג, בישראל מיהרו לקבל אחריות על התקיפה. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימני, הוביל יחד עם אנשיו את נסיון הפיגוע. עם קבלת האחריות הישראלית על התקיפה, הותר לפרסום כי סוללות כיפת ברזל נפרסו באזור הצפון, מחשש להסלמה. מצה"ל נמסר כי הוא "נמצא במוכנות גבוהה להמשך הגנה ופעולה ככל שיידרשו נגד כוונות לפיגוע נגד מדינת ישראל, ורואה באיראן ובמשטר הסורי אחראים ישירים לניסיון הפיגוע שסוכל".

באיראן הכחישו הבוקר את טענת ישראל כי תקפה יעדים איראניים בסוריה. מוחסן רזאי, מזכיר המועצה לקביעת האינטרס של המשטר, אמר כי מדובר בשקר. בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית אילנ"א טען רזאי, כי "לישראל וארצות הברית אין הכוח הנדרש כדי לתקוף את מרכזיה השונים של איראן", והדגיש כי לא נגרם נזק לעמדות האיראניות בסוריה.

תגיות:איראןלבנוןחיזבאללהביירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה