חדשות בארץ

סערה בעקבות דברי ח"כ רם בן ברק על מצביעי הליכוד: "הם שחורים, אנחנו לבנים"

מועמד כחול לבן לכנסת, רם בן ברק, חולל סערה כשכינה את מצביעי הליכוד "שחורים". יו"ר ש"ס אריה דרעי: "הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת. ראשי כחול לבן, תתנערו מהאמירה הגזענית והחמורה". הליכוד: "עוד התבטאות אומללה של אנשי מפלגת לפיד-גנץ נגד מצביעי הליכוד"

בן ברק (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בן ברק (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בליכוד ובש"ס הגיבו היום (ראשון) בזעם על דברים שאמר בסוף השבוע חבר הכנסת רם בן ברק, איש מפלגת כחול לבן, בהם כינה את מצביעי הליכוד "שחורים".

בתשובה לשאלה האם כחול לבן היא מפלגת שמאל או מפלגת ימין, אמר בן ברק לכתב גלי צה"ל, צחי דבוש: "אתה רוצה לקרוא לזה ימין ושמאל? תקרא לזה ימין ושמאל. אתה רוצה לקרוא לזה שחור ולבן? תקרא לזה שחור ולבן. הם שחורים ואנחנו לבנים".

בתגובה לדבריו של בן ברק, מסר יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, כי "הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת, לצערנו. חבר הכנסת רם בן ברק, תתבייש. לכנות אנשים שחורים, כי הם בוחרים להצביע למפלגה שאינה נראית לך? פעם בבונים, פעם מנשקי קמעות וכעת שחורים. ראשי כחול לבן, תתנערו מהאמירה הגזענית והחמורה של חבר רשימתכם".

חבר מפלגתו של דרעי, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, אמר: "שוב הוכח כי מפלגת כחול לבן מחכים לרגע ששר הפנים דרעי יוחלף, ובמקומו יוצב שר ללא רגישות, אשר יוריד לטמיון את כלל ההישגים האדירים בפריפריה. יידעו כל אזרח ואזרחית בפריפריה, כי בבחירות הקרובות חייבים להמשיך את המהפכה וצמצום הפערים, ממשלה חזקה בראשות נתניהו כאשר ש"ס שותפה בכירה ודומיננטית".

בליכוד הוציאו תגובה ברוח דומה על דבריו של בן ברק: "עוד התבטאות אומללה של אנשי מפלגת לפיד-גנץ נגד מצביעי הליכוד. אחרי שקראו לנו מנשקי קמעות ומזוזות, אחרי שקראו לנו בבונים, עכשיו חבר הכנסת רם בן ברק מכנה את מצביעי הליכוד 'שחורים'. התשובה שלנו תגיע בקלפי".

בראיון שהעניק בצהריים לאמיר איבגי בגלי צה"ל, אמר בן ברק כי המשפט בו השתמש היה "לא טוב", אך טען בתוקף כי לא התכוון בו לנימות גזעניות: "מה שאמרתי הוא שיש כאן ממשלה שלוקחת אותנו לכיוון חושך, וצריך לקחת אותנו לכיוון האור. השתמשתי במושג שחור ולבן, יכול להיות שזה היה מושג פחות טוב והייתי צריך להגיד חושך ואור. בוודאי שלא התכוונתי למשהו אחר. כל פירוש אחר הוא שטות ורשעות. כולם מכירים אותי ויודעים שאני לא בעניין הזה לחלוטין".

"אני מדבר ביושר, אין אצלי דבר כזה של שחורים ולבנים וכל השטויות האלה. הממשלה הזו לוקחת אותנו לחושך גדול, והממשלה שנקים ב- 17 בספטמבר תקח אותנו לאור גדול", סיכם בן ברק את דבריו.

תגיות:אריה דרעיבחירות 2019כחול לבןרם בן ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה