חדשות בארץ

נתניהו: "ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל דרך שתידרש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לקהילה הבינלאומית לפעול מיידית להפסקת התקפות הטרור של איראן נגד ישראל. מוקדם יותר זימן נתניהו את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לתדרוך ביטחוני במשרדו. נשיא לבנון מישל עאון אמר כי מתקפת המל"טים על רובע הדאחיה, אותה מייחסים בלבנון לישראל, הינה בבחינת "הכרזת מלחמה", וכי ארצו תגן על ריבונותה

אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, אמר הערב (שני) כי ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים כדי לסכל את איומי הטרור הנשקפים לה מצדה של איראן, וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול להפסקת התוקפנות האיראנית.

בהודעה מצולמת שהוציא, אמר ראש הממשלה: "איראן פועלת בחזית רחבה כדי להוציא התקפות טרור רצחניות נגד מדינת ישראל. ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל דרך שתידרש. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול מיד כדי שאיראן תפסיק התקפות אלה".

אחר הצהריים פורסם כי בעקבות המתיחות הביטחונית בגזרות השונות, זימן נתניהו את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לתדרוך ביטחוני במשרדו שהועבר על ידי המזכיר הצבאי וראש המל"ל. הזימון נעשה על אף שנתניהו אינו מחויב לכך על פי חוק, מכיוון שגנץ אינו משמש בתפקיד יו"ר האופוזיציה. בשעות הבוקר התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה, שנמשכה מספר שעות, כדי לדון בהתפתחויות.

(וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

נשיא לבנון מישל עאון התייחס היום לתקרית התרסקות המל"טים בביירות (בלילה שבין שבת לראשון) ולמתקפה הלילה על יעדים של ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" באזור הבקאע, סמוך לגבול עם סוריה – אירועים שבלבנון מייחסים לישראל את האחריות להם. בפגישה עם מתאם האו"ם בלבנון, יאן קוביץ', אמר עאון כי ישראל הפרה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. בחשבון הטוויטר של לשכתו צוטט עאון כמי שאמר גם, כי "מה שאירע הוא בבחינת הכרזת מלחמה, מה שמאפשר לנו להשתמש בזכותנו להגן על ריבונותנו, עצמאותנו ושלמות אדמותינו. אנחנו עם השואף לשלום ולא למלחמה, אבל לא נסכים שיאיימו עלינו בשום דרך".

כזכור, חיזבאללה טען אתמול כי שני מל"טים של צה"ל התרסקו ברובע הדאחיה שבדרום ביירות – מעוזו של ארגון הטרור. מוחמד עפיף, האחראי על ההסברה בארגון, מסר לסוכנות הידיעות הלבנונית כי המל"ט הראשון התרסק מבלי לגרום לנזק, בעוד המל"ט השני היה ממולכד, ופיצוצו גרם לנזק כבד למרכז תקשורת של הארגון. בנאום שנשא אמש מתוך הבונקר בו הוא מסתתר, אמר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי מדובר ב"התפתחות חמורה מאוד". הוא איים כי ארגונו יגיב בקרוב, וכי תושבי הצפון לא יוכלו לישון בשקט: "נגמר הזמן בו מטוס ישראלי מפציץ בלבנון בעוד בישראל נשמר השקט. לא נאפשר זאת – בכל מחיר".

שר האוצר משה כחלון התייחס הערב לסדרת האירועים הביטחוניים של היממות האחרונות. בטקס אכלוס משפחות במסגרת פרויקט למשתכן, שנערך בקרית ביאליק, אמר כחלון כי "כל הפעולות שצה"ל עשה נועדו למנוע התקפות על ישראל, לא יוזמה של מישהו שמתחשק לו לעשות משהו. כמובן שגם נמשיך, בהתאם להחלטת הקבינט. לא נעצור לרגע – לא ראש הממשלה, לא הקבינט, ולא צה"ל וכוחות הביטחון שמגיע להם שאפו ענק". שר האוצר הוסיף כי "ראש הממשלה אמר פעם שכל פיצוץ במזרח התיכון מיוחס לישראל. כדי לא להגיד מה שלנו ומה לא, אז אני אומר לכם שמייחסים לנו גם דברים שהם לא שלנו".

תגיות:איראןלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה