חדשות בארץ

חיזבאללה: שני המל"טים שהתרסקו בביירות היו ממולכדים

ארגון חיזבאללה הודיע, כי לאחר בדיקה התברר ששני המל"טים שהתרסקו בביירות הכילו חומר נפץ ונועדו לתקוף יעדים בעיר, אך אחד מהם לא התפוצץ. בארגון הטרור האשימו את ישראל בשיגור המל"טים ואיימו בתגובה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ארגון חיזבאללה הוציא הלילה (שלישי) הודעה, בה טען כי שני המל"טים שהתרסקו בדרום ביירות (בלילה שבין שבת לראשון) הכילו חומר נפץ ונועדו לתקוף מטרות בעיר.

לדברי הארגון, בדיקת המל"ט הראשון שנפל ברובע הדאחיה – מעוזו של חיזבאללה – העלתה כי הוא נשא כ- 5.5 קילוגרמים של חומר נפץ מסוג C4, וזאת בניגוד לטענה הראשונית של חיזבאללה שמדובר במל"ט לצורכי איסוף מודיעין. הארגון הדגיש בהודעתו, כי שני המל"טים היו אמורים לגרום נזק, אלא שהמל"ט הראשון לא הצליח לחולל פיצוץ.

כזכור, בחיזבאללה האשימו את ישראל בשיגור שני המל"טים. מוחמד עפיף, האחראי על ההסברה בארגון, מסר לסוכנות הידיעות הלבנונית כי המל"ט הראשון נפל מבלי לגרום לנזק, בעוד המל"ט השני היה ממולכד, ופיצוצו גרם לנזק כבד למרכז תקשורת של הארגון. צבא לבנון אישר את טענות הארגון. בישראל לא הגיבו על ההאשמות. 

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, איים שלשום בתגובה חריפה נגד ישראל. בנאום שנשא מתוך הבונקר בו הוא מסתתר, לרגל יום השנה לניצחון על דאע"ש, הגדיר נסראללה את שיגור המל"טים כ"התפתחות חמורה מאוד" והבהיר כי ארגונו יגיב עליה בקרוב. "זו הפעולה התוקפנית הראשונה בדאחיה מאז מלחמת לבנון השנייה ב- 2006", אמר. "זו ההפרה הברורה הראשונה של כללי המשחק שנקבעו בתום המלחמה".

"אנחנו בחיזבאללה לא נאפשר שתרחיש כמו בעיראק יתפתח אצלנו, נעשה הכל למנוע זאת", הוסיף מזכ"ל חיזבאללה, בהתייחסו לדיווחים בשבועות האחרונים על תקיפות שישראל מבצעת נגד מטרות פרו-איראניות בעיראק. הוא איים כי תושבי הצפון לא יוכלו לישון בשקט: "נגמר הזמן בו מטוס ישראלי מפציץ בלבנון בעוד בישראל נשמר השקט. לא נאפשר זאת – בכל מחיר".

ההנהגה בלבנון העניקה ביומיים האחרונים גיבוי מוחלט לחיזבאללה, גינתה את ישראל והאשימה אותה בפגיעה בריבונות הלבנונית ובהפרת החלטה 1701 של מועצת הביטחון. בפגישה אתמול עם מתאם האו"ם בלבנון, יאן קוביץ', אמר הנשיא מישל עאון כי "מה שאירע הוא בבחינת הכרזת מלחמה, מה שמאפשר לנו להשתמש בזכותנו להגן על ריבונותנו, עצמאותנו ושלמות אדמותינו. אנחנו עם השואף לשלום ולא למלחמה, אבל לא נסכים שיאיימו עלינו בשום דרך".

בעקבות התרסקות המל"טים, שוחח מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, בניסיון להפיג את המתיחות בין ישראל ללבנון. על פי הדיווח אמש בחדשות 13, נתניהו ביקש מפומפאו להעביר לאל-חרירי מסר תקיף, לפיו במידה וחיזבאללה יממש את איומיו לתקוף את ישראל – לבנון כמדינה היא שתישא באחריות, והתגובה הישראלית תופנה נגדה.

תגיות:חיזבאללהמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה