חדשות בארץ

צה"ל מיפה בתים של מחבלים המעורבים ברצח דביר שורק הי"ד

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות, שכללו הבערת צמיגים ויידוי אבנים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

לוחמי צה"ל ומג"ב פעלו הלילה (שלישי) בכפר בית כאחל, צפונית לחברון, ומיפו את בתיהם של שלושה מחבלים נוספים החשודים במעורבות בפיגוע הדקירה בגוש עציון לפני כשלושה שבועות, בו נרצח דביר שורק הי"ד. מיפוי הבתים בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסתם.

מדובר צה"ל נמסר, כי במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות שכללו הבערת צמיגים ויידוי אבנים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

גופתו של שורק, בן 19, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" שליד קיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, אותרה עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ, כשעליה סימני דקירה. בתום מצוד נרחב של שתי יממות, הוביל שירות הביטחון הכללי את לוחמי הימ"מ לבית כאחל, שם נעצרו שני המחבלים החשודים ברצח, בני דודים תושבי הכפר. אשתו של אחד החשודים וגבר נוסף נעצרו בחשד שסייעו למחבלים. מספר ימים לאחר הרצח, מיפו חיילי צה"ל את בתיהם של שני המחבלים, כהכנה להריסתם.

לאחר מעצרם של המחבלים, הודה אביו של דביר, העיתונאי והפובליציסט יואב שורק, לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה, אך הביע צער על שנתפסו חיים: "אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

(קרדיט סרטון: דובר צה"ל)

תגיות:גוש עציוןצה"לדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה