חדשות בארץ

נתניהו: "שמעתי את דברי נסראללה, מציע לו להירגע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על איומיו של מזכ"ל חיזבאללה לפעול נגד ישראל: "הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם". כלי תקשורת בלבנון טוענים, כי מתקפת המל"טים ברובע הדאחיה בביירות נועדה לפגוע באבו עלי חיידר, בכיר צבאי בחיזבאללה

נתניהו (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)נתניהו (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לאיומים שהשמיע מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נגד ישראל. נתניהו, שהשתתף בטקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח של חברת "מובילאיי" בירושלים, אמר בנאומו: "שמעתי את הדברים של נסראללה. אני מציע לנסראללה להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם".

"אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם", הוסיף נתניהו.

חיזבאללה הוציא הלילה הודעה, בה טען כי שני המל"טים שהתרסקו בדרום ביירות (בלילה שבין שבת לראשון) הכילו חומר נפץ ונועדו לתקוף מטרות בעיר. לדברי הארגון, בדיקת המל"ט הראשון שנפל ברובע הדאחיה – מעוזו של חיזבאללה – העלתה כי הוא נשא כ- 5.5 קילוגרמים של חומר נפץ מסוג C4, אך לא התפוצץ. פיצוצו של המל"ט השני, שאף הוא היה ממולכד, גרם – לטענת חיזבאללה – לנזק כבד במרכז תקשורת של הארגון.

בחיזבאללה האשימו את ישראל בשיגור שני המל"טים. בנאום שנשא שלשום, הגדיר נסראללה את שיגור המל"טים כ"התפתחות חמורה מאוד", והבהיר כי ארגונו יגיב עליה בקרוב. "זו הפעולה התוקפנית הראשונה בדאחיה מאז מלחמת לבנון השנייה ב- 2006", אמר. "זו ההפרה הברורה הראשונה של כללי המשחק שנקבעו בתום המלחמה".

"אנחנו בחיזבאללה לא נאפשר שתרחיש כמו בעיראק יתפתח אצלנו, נעשה הכל למנוע זאת", הוסיף מזכ"ל חיזבאללה, בהתייחסו לדיווחים בשבועות האחרונים על תקיפות שישראל מבצעת נגד מטרות פרו-איראניות בעיראק. הוא איים כי תושבי הצפון לא יוכלו לישון בשקט: "נגמר הזמן בו מטוס ישראלי מפציץ בלבנון בעוד בישראל נשמר השקט. לא נאפשר זאת – בכל מחיר".

כלי תקשורת בלבנון טענו הבוקר כי מתקפת המל"טים כוונה לפגוע במוחמד חיידר, המכונה אבו עלי חיידר – בכיר בחיזבאללה, שכיהן בעבר כחבר פרלמנט מטעם הארגון, ואחראי כיום על הסוגיה הסורית. לדברי האתר הלבנוני "נידאא אל-וטן", חיידר נחשב לאחד מבכיריו הצבאיים של ארגון הטרור, לאחר חיסולם של עימאד מורנייה (ב- 2008) ומוסטפא בדר א-דין (ב- 2016), וניסיון ישראלי לפגוע בו יהווה עבור חיזבאללה "חציית קו אדום".

בעקבות המתיחות באזור הצפון, ולאור ההערכות כי חיזבאללה צפוי לפעול נגד מטרות ישראליות בגזרה, צה"ל שומר על כוננות גבוהה, והבוקר הטיל הגבלות על תנועתם של כלי רכב צבאיים לאורך הגבול. במקביל, שגרת החיים של האזרחים נמשכת כרגיל.

בעקבות התרסקות המל"טים, שוחח מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, בניסיון להפיג את המתיחות בין ישראל ללבנון. על פי הדיווח אמש בחדשות 13, נתניהו ביקש מפומפאו להעביר לאל-חרירי מסר תקיף, לפיו במידה וחיזבאללה יממש את איומיו לתקוף את ישראל – לבנון כמדינה היא שתישא באחריות, והתגובה הישראלית תופנה נגדה.

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה