חדשות בארץ

סגנו של נסראללה: נפתיע את ישראל בתגובתנו

בראיון לערוץ הרוסי RT בשפה הערבית, אמר סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, כי ארגונו אינו יכול להבליג על מתקפת הרחפנים ותגובתו על כך תפתיע את ישראל. עם זאת, הוא הדגיש כי "האווירה כעת אינה אווירת מלחמה, אלא אווירה של תגובה על מתקפה"

הגבול בין ישראל ולבנון, אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)הגבול בין ישראל ולבנון, אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

חיזבאללה ממשיך לאיים בתגובה על מתקפת הרחפנים ברובע הדאחיה בביירות אותה הוא מייחס לישראל, אך מבהיר כי אינו מעוניין במלחמה. כך עולה מראיון שהעניק אמש (שלישי) סגן מזכ"ל ארגון הטרור, נעים קאסם, לערוץ הרוסי RT בשפה הערבית.

קאסם אמר בראיון, כי ארגונו אינו יכול להבליג על "התוקפנות", כלשונו, של ישראל: "התגובה תהיה בהתאם לפרטים שמסר המזכ"ל חסן נסראללה. מה שהוא אמר היה ברור, ואינו זקוק לפרשנות".

סגנו של נסראללה הוסיף, כי "המכה שננחית על ישראל תהיה מפתיעה, ובמידה הראויה". הוא הדגיש, עם זאת, כי "האווירה כעת אינה אווירת מלחמה, אלא אווירה של תגובה על מתקפה, כדי שישראל לא תכפה משוואות חדשות. הכל יוחלט בעיתו".

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה אתמול, מפי גורמים המקורבים לחיזבאללה, כי תגובתו של הארגון תהיה "מחושבת", וזאת כדי למנוע הסלמה שתוביל את הצדדים למלחמה בה הם אינם מעוניינים: "הכיוון כעת הוא לתת מכה מחושבת, אולם כיצד הדברים יתפתחו – זה דבר אחר", אמר אחד המקורות.

מאז תחילת המשבר, הקפידה ההנהגה בלבנון להעניק גיבוי פומבי לחיזבאללה, לגנות את ישראל ולהאשים אותה בפגיעה בריבונות הלבנונית ובהפרת החלטה 1701 של מועצת הביטחון. העיתון "א-שרק אל אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר כי ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, פעל בימים האחרונים בקרב גורמים בינלאומיים על מנת שירסנו את ישראל וילחצו עליה לחדול מהפרות החלטה 1701. אל-חרירי שוחח, בין היתר, בנושא עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, ועם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. הוא הביע את חששו להידרדרות, שתגרור את ארצו ואת האזור למלחמה. מקורות ממשלתיים בלבנון אמרו, כי בשיחותיו אלו הטיל אל-חרירי על ישראל את האחריות למשבר, והביע את הערכתו כי חיזבאללה יגיב על מתקפת הרחפנים.

על פי הדיווחים אמש של רועי שרון בכאן חדשות ואלון בן דוד בחדשות 13, תקיפת הרחפנים כוונה נגד רכיב קריטי בפרויקט הדיוק הטילים של חיזבאללה, שישראל רואה בו איום אסטרטגי. בעת התקיפה, הרכיב היקר – היחיד הקיים בשטח לבנון – אוחסן באופן זמני בשטח אחסון של חומרי בניין, כך שמי שביצע את התקיפה ניצל את פרק הזמן הקצר לפני העברתו של הרכיב ליעדו. התקיפה הצליחה – הרכיב הושמד, כך שלפי ההערכות לפרויקט ייגרם עיכוב משמעותי של כשנה. מוקדם יותר אתמול טען ה"טיימס" הבריטי, כי בתקיפה הושמד מכשיר בקרה ממוחשב, ונגרם נזק כבד למערבל המשמש לערבוב דלקים המיועדים לשיפור הביצועים ויכולת הדיוק של טילים.

בחיזבאללה האשימו, כאמור, את ישראל בשיגור שני הרחפנים, וטענו כי נגרם נזק למרכז תקשורת של הארגון. בנאום שנשא בתחילת השבוע ממקום מסתורו בבונקר, אמר נסראללה כי מדובר ב"התפתחות חמורה מאוד", והבהיר כי ארגונו יגיב עליה בקרוב. "זו הפעולה התוקפנית הראשונה בדאחיה מאז מלחמת לבנון השנייה ב- 2006", אמר. "זו ההפרה הברורה הראשונה של כללי המשחק שנקבעו בתום המלחמה". הוא הוסיף ואיים כי תושבי הצפון לא יוכלו לישון בשקט: "נגמר הזמן בו מטוס ישראלי מפציץ בלבנון בעוד בישראל נשמר השקט. לא נאפשר זאת – בכל מחיר".

בעקבות המתיחות באזור הצפון, ולאור ההערכות כי חיזבאללה צפוי לפעול נגד מטרות ישראליות בגזרה, צה"ל ממשיך לשמור על כוננות גבוהה. אתמול הוטלו הגבלות על תנועתם של כלי רכב צבאיים לאורך הגבול, והיום נסגר השטח האווירי, עד למרחק של שישה קילומטרים מהגבול, לטיסות אזרחיות.

תגיות:חיזבאללהסעד אל-חרירילבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה