עובדות שלא ידעתם

הידעתם מאיזה פרח נפוץ מפיקים בושם?

מאיזה פרח מפיקים בושם, איך מכבים נר עם מוזיקה והאם הבומרנג חוזר גם בחלל?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

1. הידעתם איך קבל "אפקט החממה" את שמו? חממה היא מבנה ששומר על החום של צמחים, ומאפשר להם לגדול בחום לו הם זקוקים גם בעונות קרות. אפקט החממה הוא שמה של תופעה עולמית: האטמוספירה שמקיפה את כדור הארץ נועדה לשמור על חומו, כדי שלא יקפא – ממש כמו חממה. אך הגזים המזיקים שאנו משתמשים בהם יוצרים יותר מידי חום, אשר גורם לנזק.

2. הידעתם מאיזה פרח מפיקים בושם? היסמין הוא צמח בר נפוץ מאוד, שמינים רבים שלו בויתו והפכו לצמחי נוי. ליסמין ריח עז מאוד ופרחיו משמשים כמרכיב עיקרי בבשמים רבים. במקומות מסוימים בעולם משתמשים בו גם כצמח מרפא.

3. הידעתם איך משתמשים במוזיקה כדי לכבות נר? הדליקו נר. קחו משפך, הציבו אותו כך שצידו הצר פונה אל הנר והשמיעו מוזיקה מצידו הרחב. המוזיקה יוצרת גלי קול המרעידים את האוויר, וכשהאוויר ממוקד (באמצעות המשפך) אל הנר – הרעידות מספיקות כדי לכבות אותו.

4. הידעתם כיצד סיבוב כדור הארץ אינו מורגש? שני כוחות פיזיקליים חזקים מופעלים על האדם (וכל דבר אחר על פני כדור הארץ) כל הזמן: הכוח הצנטריפוגלי, אשר מסובב את כדור הארץ ו"זורק" את האנשים שעל פניו החוצה, וכוח המשיכה, המושך אותנו אל האדמה. כוח המשיכה חזק יותר מהכוח הצנטריפוגלי, ולכן איננו מרגישים את הסיבוב של כדור הארץ.

5. הידעתם שבעלי חיים מרגישים אסונות מתקרבים? האינסטינקטים שטבע הקב"ה בבעלי החיים כוללים את היכולת לחוש באסון מתקרב – כמו רעידת אדמה או צונאמי. בעלי החיים נוטים להיות עצבניים ואף לברוח כשהם חשים באסון כזה העומד להתרחש.

6. הידעתם איזה בעל חיים מושך את עצמו בשיניים? הניבתן, המכונה גם סוס ים, הוא בעל ניבים ארוכים מאוד. אלה משמשים אותו למשוך את עצמו מתוך המים כאשר הוא רוצה לעלות אל היבשה.

7. הידעתם שהבומרנג חוזר גם בחלל? בומרנג הוא במקורו כלי נשק אבוריג'יני, והייחודיות שלו היא במבנה שלו: כאשר מטילים אותו בצורה נכונה, הוא חוזר הישר אל האדם שהטיל אותו. אך המפתיע הוא, שהוא פועל באופן זה גם בחלל: אסטרונאוטים ניסו להטיל בומרנג בחלל, וגילו שהאווירודינמיקה פועלת בחלל באותו אופן כפי שהיא פועלת בכדור הארץ.

תגיות:כדור הארץעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה