חדשות יהדות

פרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית – לשלמה בר

המוזיקאי והיוצר שלמה בר זכה בפרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית בתחום מפעל חיים לשנת 2019. בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי "בר פרץ דרך מופלאה במוזיקה הישראלית, כשזו מחוברת למקורות היהודיים, לאהבת נופי הארץ, אדמתה ושורשיה"

שלמה בר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)שלמה בר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע הבוקר (חמישי) על זכייתו של המוזיקאי והיוצר שלמה בר בפרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית בתחום מפעל חיים לשנת 2019.

בנימוקי חבר השופטים נאמר: "ועדת הפרס החליטה לציין ולהעניק השנה את פרס מפעל החיים למוזיקאי והיוצר שלמה בר, שפרץ דרך מופלאה במוזיקה הישראלית, כשזו מחוברת למקורות היהודיים, לאהבת נופי הארץ, אדמתה ושורשיה".

הוועדה הוסיפה כי "בר הוא, ללא כל ספק, מוזיקאי שהטביע חותם; הן בתכני שיריו, הן בהנגשת טקסטים בלתי מוכרים, הן בסגנונות המגוונים ובנועזות שאפיינה את דרכו האומנותית. כשלא ידעו לאבחן באופן מדויק את יצירותיו, כללו אותן במסגרת ההגדרה 'מוזיקת עולם', והאמת היא שהעולם הזה היה פרוץ גבולות; רחב ומגוון ומסעיר ושונה ומיוחד. השתלבו בו גיטרות פלמנקו, כלי הקשה אפריקניים, כינור הודי ובאס מדברי, וגם מוזיקה מזרחית קלאסית ומוטיבים אסייתיים ופיוטים מסורתיים ומילים של לאה גולדברג עם קלאסיקות של משוררי תור הזהב בספרד. ומעל כל אלה בלט וריתק אותו קול, שיצא מן הלב והשפיע על הנשמה של כל כך הרבה חובבי מוזיקה – זמרים ועורכים ומפיקים ושדרים – שהוקסמו מן העולמות שנפגשו ביצירותיו".

"שלמה בר, יליד מרוקו, שעלה ארצה עם משפחתו אחרי הקמת המדינה, הלך תמיד בנתיב יצירתי עצמאי ומיזג מסורת עם חידוש. יצירתו ירשה נכסים תרבותיים של העבר, והוסיפה להם מקוריות ורעננות. הוא ייצג את ישראל בכבוד בפסטיבלים ובמופעים רבים ברחבי העולם. שמר תמיד על האמונה ועל האמת האומנותית הפנימית, ונמצא על ידי הוועדה ראוי לקבל את פרס מפעל חיים ליוצרים בתרבות היהודית על שם אורי אורבך ז"ל, שללא ספק היה גם הוא סומך ידיו, ובשמחה, על הבחירה הזאת", חתמה ועדת הפרס את הודעתה.

תגיות:שלמה ברפרס שר החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה