חדשות בארץ

ריבלין נגד נתניהו: "אל תאמינו להסתות ולהכפשות"

לאחר שראש הממשלה האשים את כלי התקשורת ב"פיגוע בדמוקרטיה הישראלית", נשיא המדינה עולה למתקפה מרומזת וקורא ש"לא להקשיב לקולות שלוהטים להקצין את הרוח, קחו אחריות על היחד שלנו"

ריבלין ונתניהו (ילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)ריבלין ונתניהו (ילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

כיממה לאחר מתקפתו החריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כלי התקשורת, נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (ראשון) כי אין להאמין "להסתות ולהכפשות". בנאומו, שנישא בישיבת "אור תורה מחניים" בקיבוץ מגדל עוז, בה למד החייל דביר שורק הי"ד, קרא ריבלין ש"לא להקשיב לקולות שלוהטים להקצין את הרוח, קחו אחריות על היחד שלנו".

"ביום הזה", פתח נשיא המדינה, "בראש חודש אלול, עובר קול גדול בבתי המדרש כולם, קול שמרעיד את הלבבות. יש כאלה מעדות המזרח המשכימים לסליחות, ויש כאלה שמסתפקים בהאזנה לקול השופר עם סיום תפילת שחרית. בישיבת מחניים אין אנו זקוקים לצעקה - ליבנו צועק מאז נפקד מקומו של דביר שורק".

ריבלין הוסיף: "דביר שלח אותנו עם אחריות וצוואה נוספת; צוואה לשיח וקשר בין השבטים והזרמים השונים. רק הילד הזה הוא ערובה לעצמאותנו, ערובה לביטחוננו. ראשי הישיבה ורבני בית המדרש - אשרי בית המדרש שאלו גידוליו. אשרינו שאלו בנינו, אוהבי הארץ והתורה, אוהבי העם והאדם".

אתמול, עם צאת השבת, השתלח ראש הממשלה בבכירי ערוץ קשת 12, וטען כי מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, ובעלי המניות יצחק תשובה ודרורית ורטהיים, "עושים פיגוע בדמוקרטיה הישראלית". הדברים באים בעקבות שידור העדויות בתיק 4000 על ידי כתב הפלילים של הערוץ, גיא פלג. בשבוע שעבר הודיע הערוץ על הצמדת שני מאבטחים אישיים לשמירה על פלג, זאת על רקע איומים שקיבל.

"קשת הקדישו סדרה שלמה להשחרת ישראל, תעמולה מחרידה. זה בלתי נסבל. אני לא מופתע כי קשת משחירים את דמותי כל יום, כמו שהם משחירים את דמותה של ישראל. הם תקפו אותי גם אמש באולפן שישי, אפילו את הדיווח שלהם הם עיוותו", אמר ראש הממשלה. הוא הוסיף והאשים כי "הם עושים לי משפט שדה ערב בחירות, ניסיון להשחרה של הפרקליטות והתקשורת כדי להטות את תוצאות הבחירות".

נתניהו הוסיף כי "גיא פלג הוא בובה. יש רביעייה שמושכת בחוטים - אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12; אבי ניר, שמוביל את קשת, דרורית ורטהיים; יצחק תשובה - אף אחד לא בחר אותם, הם לא נותנים שיתחרו בהם, כי הם מתנגדים לתקשורת חופשית". עוד טען נתניהו כי אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12, מעניק הנחיות לבכירי הפרשנים, גיא פלג ואמנון אברמוביץ', ומתערב בתוכן שידוריהם.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019התקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה