חדשות בארץ

סקר: מצטמצם דרמטית הפערים בין הגושים, ליברמן עדיין לשון מאזניים

בסקרים שהתפרסמו הערב בחדשות 13 וכאן 11 עולה כי המאבק בין הגושים נע סביב מנדט בודד, כאשר לפי הסקר הראשון זוכה המחנה המרכז-שמאל ליתרון של מנדט, ובמקביל כחול לבן מתחזקת ומשיגה פער על הליכוד במנדט אחד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

16 יום לבחירות 2019 מועד ב': בסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ופורסם הערב (ראשון) בחדשות 13, עולה כי הפער בין גוש הימין לגוש המרכז-שמאל נסגר משמעותית, כאשר גוש הימין עוקף לראשונה את מחנה היריב ועומד על 55 מנדטים, זאת לעומת מקבילו שגורף 54 מנדטים בלבד. במקביל, ישראל ביתנו ממשיכה להוות לשון מאזניים ושומרת על כוחה עם מספר דו-ספרתי של 11 מנדטים.

בזירת המפלגות הגדולות לא ניכר  תזוזה של ממש, אם כי כחול לבן מתחזקת במנדט ומטפסת ל-32 מנדטים, בעוד הליכוד שומר על כוחו עם 31 מנדטים. אחרי ישראל ביתנו, במקום הרביעי ניצבות רשימת ימינה, שנחלשת בשני מנדטים וגורפת 10 מנדטים, והרשימה הערבית המשותפת שמתחזקת במנדט ועולה למספר דומה. רשימת המחנה הדמוקרטי, כמו גם יהדות התורה, זוכות ב-7 מנדטים, ש"ס – 6. העבודה-גשר, לאחר גילוח השפם של מנהיגה עמיר פרץ, מתחזקת במנדט ומטפסת ל-6 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה, ומבזבזת 2.8% מהקולות.

בסקר אחר שפורסם הערב בכאן 11 עולה כי גם כאן חלוקת הגושים נותרת דומה, כאשר גוש הימין זוכה ל-56 מנדטים, בעוד שגוש המרכז-שמאל מצמצם את הפער וגורף 55 מנדטים. ישראל ביתנו נשארת עם 9 מנדטים, ומהווה לשון מאזניים לכל ממשלה.

במקביל, המפלגות הגדולות ממשיכות לשמור על כוחן, והליכוד זוכה ל-32 מנדטים, ואילו כחול לבן 31 מנדטים. לאחריהן, שלישית בגדולה היא הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים, ימינה – 10, וישראל ביתנו – 9. ש"ס, יהדות התורה והמחנה הדמוקרטי – 7, העבודה-גשר – 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה וגורפת רק 2.9% מהקולות.

תגיות:בחירות 2019סקר בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה