חדשות בארץ

שטייניץ: "מתקפת לפיד על נתניהו – חרפה ושפל המדרגה"

שר האנרגיה יובל שטייניץ תקף את דבריו של מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, נגד נתניהו: "מנסה לנצל את המצב הביטחוני-מדיני לפוליטיקה קטנה". הוא הגן על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול איראן וחיזבאללה: "הובלה תקיפה, מחושבת ושקולה"

שטייניץ (צילום: פלאש 90)שטייניץ (צילום: פלאש 90)
אא

שר האנרגיה יובל שטייניץ מתח הבוקר (שני) ביקורת חריפה על מספר 2 בכחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, וזאת בשל מתקפתו הבוטה של לפיד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אמש, בעקבות ההסלמה בצפון וחילופי האש בין חיזבאללה וצה"ל, כתב לפיד בטוויטר כי "ילדי הצפון במקלטים רק מסיבה אחת: כי ביבי הפר את מדיניות העמימות המצליחה בגלל הבחירות. זה מה שקורה כשראש הממשלה עושה פוליטיקה על חשבון הביטחון". בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', אמר שטייניץ כי דבריו של לפיד הם "חרפה ושפל המדרגה".

"אני מתפלא עליו שהוא מעיז להוציא מפיו דברי בלע חסרי כל בסיס, וגם מסיתים". הוסיף שטייניץ. "כל השיקולים שלנו הם שיקולים של ביטחון לאומי. משיקולים אלו היינו צריכים לפרסם את תקיפת הרחפנים בסוריה. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם הגורמים הביטחוניים והמדיניים, וההאשמות שלו הם שפל המדרגה. מי שמנסה לנצל את המצב הביטחוני-מדיני לפוליטיקה קטנה זה לפיד וכחול לבן".

 

"חיזבאללה ואיראן ספגו מכות קשות בארבע השנים האחרונות"

במהלך הראיון שיבח שטייניץ את המדיניות הביטחונית בה נקט נתניהו מול איראן וחיזבאללה במהלך השנים האחרונות: "מדינת ישראל מבצעת מזה שלוש-ארבע שנים מערכה מאוד תקיפה, מאוד ייחודית בהיסטוריה שלנו, כדי למנוע את ההתבססות של איראן במרחב". הוא הודה כי היה ספקן לגבי מערכה זו, עליה החליט ראש הממשלה לפני ארבע שנים, אך לדבריו "עד היום, היא נחלה הצלחה של 99 אחוזים. איראן לא הצליחה לממש את תוכניתה לבנות בסוריה שדות תעופה צבאיים, עם חיל האוויר האיראני, עם דיוויזיות שריון ועם אלפי טילים בליסטיים. גם הפרויקט של תגבור חיזבאללה בטילים מדויקים נתקל בקשיים רבים".

שטייניץ, המכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, ציין כי "התקרית של אתמול היא רק פסיק קטן בתוך המערכה הנרחבת הזו, שהציבור רואה רק את קצה הקרחון שלה. יש הרבה פעולות חשאיות שכלל לא מתפרסמות. חיזבאללה ואיראן ספגו מכות קשות בארבע השנים האחרונות. שללנו מחיזבאללה, במידה רבה של הצלחה, את פרויקט המנהרות ופרויקט דיוק הטילים אותו ניסה להשיג. צריך להעריך את ההובלה המאוד תקיפה, וגם המחושבת והשקולה, של נתניהו".

שר האנרגיה דחה את הטענה כי ישראל נוקטת בפועל במדיניות הכלה, הן בצפון מול חיזבאללה והן בדרום מול חמאס: "כולם מבינים שיש הבדל בין תקריות גבול לבין עימות כולל. אפילו בתקופה שלפני 67', כאשר ירו מרמת הגולן על קיבוצים ועל בסיסי צה"ל, לא כל דבר הוביל למלחמה כוללת. בשנות החמישים והשישים היו פעולות תגמול על מעשי רצח של הפידאיון, של הטרוריסטים, לא כל דבר הוביל למלחמה כוללת. זה דבר שנכון גם היום. יחד עם זאת, זו לא הכלה. כשברצועת עזה יש בין 300 ל- 350 מחבלים הרוגים וכעשרים אלף פצועים בשנה האחרונה – זה לא חוסר תגובה או השלמה עם המצב. כשבסוריה האיראנים ובעלי בריתם סופגים מכות קשות מאוד בציוד, במערכות נשק וגם בנפגעים בארבע השנים האחרונות – זו לא הכלה".

תגיות:איראןיובל שטייניץחיזבאללהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה