חדשות בארץ

שקט מתוח בצפון: האם חיזבאללה יתקוף שוב?

במערכת הביטחון מעריכים כי בשלב זה חיזבאללה מיצה, ככל הנראה, את איומיו לפעול נגד ישראל. עם זאת, בצה"ל ממשיכים בכוננות המוגברת, לאור האפשרות שירי הנ"ט אינו המילה האחרונה של ארגון הטרור

גבול הצפון ליד מושב אביבים, אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)גבול הצפון ליד מושב אביבים, אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

לילה שקט אך מתוח עבר על תושבי הצפון. גם הבוקר (שני) – לאחר ירי טילי הנ"ט של חיזבאללה אתמול לעבר מרחב אביבים בגליל העליון – נמשכת הכוננות המוגברת של צה"ל, והוא נערך למגוון רחב של תרחישים. עם זאת, צה"ל הנחה את התושבים לחזור לשגרה מלאה, למעט הגבלות שהוטלו על עבודתם של חקלאים בסמוך לגבול.

במערכת הביטחון רווחת ההערכה כי ארגון הטרור השיעי-לבנוני מיצה, ככל הנראה, בשלב זה את איומיו לפעול נגד ישראל. עם זאת, בחיזבאללה הציגו את ירי הנ"ט כתגובת נקמה על חיסול שניים מפעיליו של הארגון בפעולת חיל האוויר בכפר עקרבה שבסוריה, תקיפה שמנעה ניסיון של כוח קודס האיראני להוציא לפועל פיגוע רחפנים נגד יעדים ישראליים בצפון. העיתון "א-שרק אל-אוסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח מפי "מקורות יודעי דבר", כי ייתכן וחיזבאללה יגיב גם על מתקפת הרחפנים ברובע הדאחיה בביירות, אותה הוא מייחס לישראל, וזאת באמצעות הפלת מל"ט ישראלי. כזכור, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים במפורש – בנאומו במוצאי שבת האחרונה – כי ארגונו יפעל להפלת כטב"מים של צה"ל שינועו בשמי לבנון, והדגיש כי על ישראל לדעת שהמרחב האווירי של לבנון לא יהיה פתוח בפניה.

מתקפת טילי הקורנט של חיזבאללה החלה אתמול אחרי הצהריים, בסביבות השעה 16:00. הטילים שוגרו לעבר בסיס צה"ל ולעבר כלי רכב צבאי ממוגן מסוג "זאב" במרחב אביבים. לרכב נגרם נזק, אך בחסדי שמיים מרובים לא היו נפגעים. צה"ל הגיב בירי ארטילרי של למעלה מ- 100 פגזים, ומסוק קרב תקף את החוליה שירתה את הטילים.

בחיזבאללה מיהרו לדווח כי ירי הנ"ט גרם לנפגעים בקרב חיילי צה"ל וחגגו את ההישג מבחינתם. בצה"ל, לעומת זאת, שמרו במשך כשעתיים על עמימות עד שדובר צה"ל הוציא רשמית לפיה לא היו נפגעים. כמה דקות לאחר מכן מסר גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "אין לנו אף נפגע, לא פצוע ואפילו לא שרוט". בשעות הערב התברר כי העמימות הצה"לית הייתה חלק מתרגיל הונאה מתוכנן, במסגרתו פונו שני חיילים במסוק צבאי לבית החולים רמב"ם בחיפה. המצלמות קלטו את תמונות החיילים "הפצועים", כשהם חבושים ומדממים ומובלים על אלונקות לחדר המיון, אך בתום סבב הלחימה הקצר הם שוחררו מבית החולים, מבלי שנזקקו כלל לטיפול רפואי.

תרגיל הלוחמה הפסיכולוגית נועד לגרום לחיזבאללה לחשוב כי הצליח להשיג את מטרתו ולגבות מחיר מישראל, ובכך להביא אותו להסתפק בירי הנ"ט ולמנוע הסלמה רחבה יותר. "העובדה שחיזבאללה הצליח לממש את הפיגוע, אך ללא נפגעים, היא הישג מבצעי ראוי. זו הייתה המטרה, ועמדנו בה", אמר לאחר מכן דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס. בכלי התקשורת בלבנון המזוהים עם חיזבאללה המשיכו גם הבוקר לטעון, כי ירי הנ"ט גרם לפגיעות בקרב חיילי צה"ל. סגנו של נסראללה, נעים קאסם, טען כי חיזבאללה ניצח בסבב הלחימה: "ההתנגדות התחייבה להגיב על התוקפנות הציונית, ואילצה את הכיבוש לכללי עימות שהביאו להרתעתו".

תגיות:חיזבאללהצה"לקורנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה