חודש אלול 2023

האם אתה יודע להבחין בין רע לטוב?

הימים האלה הם ימי רצון לעורר נפשות ישראל בתשובה, וכביכול ימינו יתברך שמו פשוטה לקבל שבים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צירוף שם הוי"ה של חודש אלול ה-ה-ו-י יוצא מסופי תיבות "וצדקה תהיה לנו כי" – אם נוציא את הראשי תיבות נשאר:  צדק תהי לן כ – גימטרייה בתשוב"ה, רמז לכך שהחודש הזה הוא מסוגל להתעסק בתשובה, הדינים של תמוז ואב נמחקים באלול! (בני יששכר).

 

מזל אלול - בתול"ה, בגימטריה א"ם הבנים שמחה הללוי'ה. הנה ימי אלול הם ימי רצון, הימים שעלה משה להר לקבל לוחות אחרונים, ונתרצה הקב"ה לישראל בשמחה ומחל להם על חטא העגל.

מאז והלאה הימים האלה הם ימי רצון לעורר נפשות ישראל בתשובה, וכביכול ימינו יתברך שמו פשוטה לקבל שבים.

"והנה מיום שחטא אדם הראשון ונמשך אחר עץ הדעת טוב ורע, הנה יש בכל אדם מציאות טוב ורע, ועפ"י הרוב הרע מתגבר ונדמה לאדם בדעתו שזה הוא הטוב (ושהרע זה הוא), אבל בעת הזו שמתעורר הרצון העליון לעורר נפשות ישראל לתשובה, הנה מוצא האדם בדעתו את הטוב ומתחרט ושב על הרע, וממשיך אליו הרצון העליון ויקובל בתשובה שלמה וזה הנרמז "מצא אשה מצא טוב" – כשזוכה האדם לבוא לימי אלול שמזלו אישה (בתולה), אזי מצא טוב אז ידע ויבחין בין טוב ובין רע, אזי יפיק רצון מהשם, היינו הרצון העליון המתגלה בימים ההם לקבלנו בתשובה שלמה... הימים האלו מסוגלים למצוא את הטוב. בצר לך – הינו שיהיה לך צר ולא תדע להבחין בין טוב לרע אזי ומצאוך כל הדברים האלה באחרית הימים – הינו ימי אלול אחרית שנה, אז יבוא לך התעוררות מלמעלה מן הרצון העליון ויאירו עינך את אשר לא טוב עשית ושבת עד הוי"ה אלוקיך ושמעת בקולו ... כי ימינו פשוטה לקבל  שבים" (בני יששכר ג').

הימים האלו הם ימי סגולה לרצון העליון מעת בריאת העולם באלול, בעיקר שנהיה כולנו מודעות - למה אני צריך לשנות? ומה אני צריכה לשנות בתוכי?

מקור השם אלול בארמית – חיפוש. חיפוש אחר מהותי האמיתית – מהות האלוקות, חיפוש אמיתי ופנימי. להיות אדם פירושו להשתנות, לעלות מדרגה לדרגה – ללמוד להפנים בכל פעם הבנות רוחניות חדשות. לחפש: במה עלי להשתנות?

שובו אלי – צאו אל החיפוש האמיתי בחודש הזה.

בהצלחה לכולן!

לתגובות: havaor20@gmail.com

תגיות:הרבנית חוה שמילוביץ'אלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה