חדשות בארץ

כוכבי: "לא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה"

בפגישה שקיים עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל סטפנו דל קול, הבהיר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי על לבנון ויוניפי"ל להביא להפסקת פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון: "המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו"

כוכבי ודל קול (צילום: דובר צה"ל)כוכבי ודל קול (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נפגש אתמול (ראשון) עם מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דל קול. זו פגישתם הראשונה של השניים מאז נכנס כוכבי לתפקידו בתחילת השנה.

מצה"ל נמסר, כי המפגש תוכנן מראש ונועד לערוך היכרות כללית ומקצועית בין המפקדים, תוך שימת דגש על משימת יוניפי"ל בדרום לבנון, חידוש המנדט של הכוח הבינלאומי בהחלטה שהתקבלה ביום חמישי האחרון על ידי מועצת הביטחון, והמתיחות השוררת בין לבנון לישראל.

במהלך פגישתו עם דל קול, אמר כוכבי כי "צה"ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים", והבהיר: "לא נקבל פגיעה באזרחינו או בחיילינו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה על אדמת לבנון. מדינת לבנון ויוניפי"ל צריכים להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון, וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

כזכור, צה"ל חשף בשבוע שעבר פרטים חדשים על פרויקט דיוק הטילים שמנהל חיזבאללה בשנים האחרונות בהובלתה של איראן. הפרויקט נועד להקים על אדמת לבנון מפעלים לצורך הסבתם של טילים "סטטיסטיים" בלתי מדויקים לטילים מדויקים, המסוגלים לפגוע במטרה במרחק של 10 מטרים. בין השנים 2016 ו- 2018 נתקל הפרויקט בקשיים רבים, שחלקם יוחס – לפי פרסומים זרים – לתקיפות שביצעה ישראל. אחד מציוני הדרך המרכזיים במאבק הישראלי נגד הפרויקט היה נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם בספטמבר 2018, במהלכו חשף את מיקומם של אתרי הייצור שהכשיר חיזבאללה בביירות. החשיפה אילצה את ארגון הטרור להעתיק את האתרים למקומות אחרים.

לטענת צה"ל, בחודשים האחרונים פועלים חיזבאללה ואיראן להאיץ את הפרויקט, באמצעות הקמתם של אתרי ייצור והסבה במספר אזורים בלבנון. על פי ההערכות, העיכובים המשמעותיים בפרויקט הביאו לכך שלחיזבאללה אין כיום יכולת לייצר טילים מדויקים בצורה 'תעשייתית'. חיזבאללה ואיראן לא הצליחו עד כה להקים מפעל לדיוק טילים על אדמת לבנון. עם זאת, בידי חיזבאללה נמצאים, ככל הנראה, עשרות טילים מדויקים.

על פי פרסומים שונים, מתקפת הרחפנים ברובע הדאחיה שבדרום ביירות – שארגון הטרור מייחס אותה לישראל – כוונה נגד אתר הקשור לפרויקט הדיוק. ה"טיימס" הבריטי טען, בהסתמך על מקורות מודיעין, כי בתקיפה הושמד מכשיר בקרה ממוחשב, ונגרם נזק כבד למערבל המשמש לערבוב דלקים המיועדים לשיפור הביצועים ויכולת הדיוק של טילים.

תגיות:אביב כוכבייוניפי"לחיזבאללהפרויקט דיוק הטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה