חדשות בארץ

שר החוץ כץ איים על לבנון: אם לא תבלמו את חיזבאללה – תוכו קשות

בשיחה עם עמיתו הגרמני, הייקו מס, ביקש ממנו שר החוץ ישראל כץ להבהיר ללבנון כי עליה לבלום את פעילות הטרור של חיזבאללה, והזהיר כי אם לא תעשה זאת – היא "תיפגע ותוכה קשה". כץ ביקש מהשר הגרמני להטיל סנקציות על חיזבאללה ולהכריז עליו כעל ארגון טרור. מס השיב כי ממשלתו תשקול זאת בקרוב

כץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר החוץ ישראל כץ איים היום (שני) על לבנון, והזהיר כי אם לא תפעל להפסיק את פעילות הטרור של ארגון חיזבאללה – היא תספוג פגיעה קשה.

כץ אמר את הדברים בשיחת טלפון עם עמיתו הגרמני, הייקו מס. הוא ביקש ממנו להעביר מסר ברור ברוח זו ללבנון, והודה לו על מעורבותה של גרמניה בנושא.

במשרד החוץ אמרו, כי השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בגבול הצפון, ובהן ירי טילי הנ"ט של חיזבאללה אתמול לעבר מרחב אביבים בגליל העליון. כץ הבהיר בשיחה כי ישראל אינה רוצה בהסלמה, אך היא ערוכה להמשיך ולהגיב בעוצמה על כל מתקפה כנגדה, ותראה במדינת לבנון את האחראית הבלעדית לכך. לדבריו, אם הלבנונים לא יבלמו את פעילות חיזבאללה – "לבנון כולה תיפגע ותוכה קשות".

בנוסף, קרא כץ לשר החוץ הגרמני להטיל סנקציות על חיזבאללה ולהכריז עליו כעל ארגון טרור, בדומה לצעד בו נקטה בריטניה. מס מצדו ציין את דאגתו מההתפתחויות אתמול, והביע תקווה כי לא תחול הסלמה נוספת. הוא הוסיף כי עמדתה של ארצו בנוגע לחיזבאללה דומה לזו של ישראל, וכי האפשרות להכריז עליו כארגון טרור תישקל בקרוב על ידי הממשלה הגרמנית.

בתוך כך, במערכת הביטחון רווחת ההערכה כי ארגון הטרור השיעי-לבנוני מיצה, ככל הנראה, בשלב זה את איומיו לפעול נגד ישראל. צה"ל הנחה את התושבים בקו העימות לחזור לשגרה מלאה, למעט הגבלות שהוטלו על עבודתם של חקלאים סמוך לגבול. עם זאת, בצה"ל נמשכת הכוננות המוגברת, והוא נערך למגוון של תרחישים.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נפגש אתמול עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל סטפנו דל קול, והבהיר כי ישראל לא תקבל פגיעה באזרחים או בחיילים. הוא הדגיש, כי על לבנון ויוניפי"ל להביא להפסקת פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון, וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. "המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו", אמר הרמטכ"ל למפקד הכוח הבינלאומי.

תגיות:לבנוןישראל כץחיזבאללהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה