חדשות בארץ

נחשף: מתקן של חיזבאללה לייצור והסבת טילים מדויקים

צה"ל פרסם תצלומי אוויר מאתר באזור הבקאע הלבנוני, שהוקם על ידי חיזבאללה ומשמש לייצור והסבת טילים מדויקים. איראן מלווה את העבודה במתחם באופן שוטף. פעילי ארגון הטרור עוסקים בימים האחרונים בפינוי ציוד ייחודי ויקר ערך מהאתר, מחשש לתקיפתו על ידי ישראל

המתחמים באתר לייצור והסבת טילים מדויקים, צפונית לנבי שית (קרדיט: דובר צה"ל)המתחמים באתר לייצור והסבת טילים מדויקים, צפונית לנבי שית (קרדיט: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר הערב (שלישי) לפרסום, כי כחלק מפרויקט ייצור הטילים המדויקים, הקים חיזבאללה אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים.

המתקן ממוקם בבקאע הלבנוני, צפונית לעיירה נבי שית. הוא הוקם בשנים האחרונות כאתר לייצור אמצעי לחימה בהובלת איראן וחיזבאללה. לאחרונה זוהתה במתקן פעילות נוספת, שנועדה להשמישו כאתר ייצור והסבה של טילים מדויקים. במסגרת פעילות זו מוקם פס ייצור לאמל"ח מדויק, ולמקום מועבר ציוד ייעודי רגיש למתחם.

מתצלומי האוויר שפורסמו על ידי צה"ל, עולה כי האתר מחולק למספר מתחמים, המיועדים לייצור מנועים וראשי קרב של טילים בעלי יכולת פגיעה בדיוק של כעשרה מטרים. לצורך ייצור הטילים, איראן מספקת מכונות ייחודיות והדרכות לפעילי הייצור, ומלווה באופן שוטף את העבודה באתר.

מתחם ייצור המנועים באתר (קרדיט: דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר, כי לאתר חשיבות עליונה למיזם הדיוק בראיית חיזבאללה, ובשל כך בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם, מתוך חשש לתקיפתו על ידי ישראל, והעבירו אותו למבנים אזרחיים בלבנון, ובכלל זאת בביירות.

(סרטון: דובר צה"ל)

כזכור, בשבוע שעבר חשף צה"ל פרטים חדשים על פרויקט דיוק הטילים שמנהל חיזבאללה בשנים האחרונות בהובלתה של איראן. בשנת 2013 החל משטר האייתוללות – בחסות מלחמת האזרחים בסוריה – בניסיונות להעברת טילים מדויקים מוכנים לשימוש לחיזבאללה דרך שטח סוריה. תקיפות, שיוחסו בתקשורת הזרה לישראל, סיכלו ניסיונות אלו ברובם. לאור הכישלון בהעברת הטילים, החליטו בטהראן ובחיזבאללה בשנת 2016 לשנות את דרכי הפעולה, ובמקום להעביר טילים בשלמותם, לעבור להסבת טילים "סטטיסטיים" בלתי מדויקים, הנמצאים ברשות חיזבאללה, לטילים מדויקים. בין השנים 2016 ו- 2018 נתקל הפרויקט בקשיים רבים, שחלקם יוחס – לפי פרסומים זרים – לתקיפות שביצעה ישראל. אחד מציוני הדרך המרכזיים במאבק הישראלי נגד הפרויקט היה נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם בספטמבר 2018, במהלכו חשף את מיקומם של אתרי הייצור שהכשיר חיזבאללה בביירות. החשיפה אילצה את ארגון הטרור להעתיק את האתרים למקומות אחרים.

לטענת צה"ל, בחודשים האחרונים פועלים חיזבאללה ואיראן להאיץ את הפרויקט, באמצעות הקמתם של אתרי ייצור והסבה במספר אזורים בלבנון. על פי ההערכות, העיכובים המשמעותיים בפרויקט הביאו לכך שלחיזבאללה אין כיום יכולת לייצר טילים מדויקים בצורה 'תעשייתית'. חיזבאללה ואיראן לא הצליחו עד כה להקים מפעל לדיוק טילים על אדמת לבנון. עם זאת, בידי חיזבאללה נמצאים, ככל הנראה, עשרות טילים מדויקים.

תגיות:איראןלבנוןחיזבאללהצה"לפרויקט דיוק הטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה