חדשות בארץ

דיווח בלבנון: קנדה תקלוט 100 אלף פליטים פלסטיניים במסגרת עסקת המאה

על פי הידיעה ב"אל-אח'באר" הלבנוני, מקור פלסטיני בכיר בלבנון טוען כי ארצות הברית סיכמה עם קנדה על קליטתם של 100 אלף פלסטינים המתגוררים בלבנון ובסוריה. הבנות דומות הושגו עם ספרד, בלגיה וצרפת

דגל קנדה (קרדיט: שאטרסטוק)דגל קנדה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית הגיעה להסכמה עם קנדה, לפיה זו האחרונה תקלוט בשטחה 100 אלף פליטים פלסטיניים. כך טען הבוקר (רביעי) העיתון הלבנוני "אל-אח'באר".

על פי הפרסום, המסתמך על מקור בכיר באחד הפלגים הפלסטיניים בלבנון, ישנה "הבנה" בין ארצות הברית וקנדה, כי 40 אלף פלסטינים, המתגוררים במחנות הפליטים בלבנון, ייקלטו בקנדה, ואליהם יצטרפו 60 אלף פלסטינים המתגוררים בסוריה. עוד נטען, כי ארצות הברית הגיעה להבנות דומות עם ספרד, בלגיה וצרפת על קליטתם של עשרות אלפי פליטים בשטחן.

על פי נתוני אונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטיניים, נכון לשנת 2014 התגוררו בלבנון כ- 470 אלף פליטים פלסטיניים. הערכות אחרות טוענות למספר נמוך בהרבה, שנע בין 250 ל- 300 אלף איש. רוב הפליטים לא קיבלו אזרחות לבנונית, ואינם זכאים לזכויות ולשירותים הממשלתיים הנגזרים ממנה. מיעוט בלבד הצליח להשיג אזרחות, בין היתר באמצעות נישואין עם ילידי המדינה.

בחודש שעבר דיווחו כלי תקשורת בלבנון, כי מאות פליטים פלסטיניים הפגינו מול השגרירות הקנדית בביירות בבקשה לקבל מקלט בקנדה. המפגינים מחו על מצבם הקשה בלבנון, והגישו לנציג הקנדי במקום מכתבי בקשה להגר לקנדה.

על פי הנתונים שמסר נציג חמאס בלבנון, אחמד עבד אל-האדי, ל"אל-אח'באר", כ- 40 אלף פלסטינים היגרו בארבע השנים האחרונות מלבנון באופן חוקי, זאת בנוסף להגירה בלתי חוקית המתבצעת בדרך היבשה. לדבריו, במסגרת תוכנית השלום של הממשל האמריקני, ארצות הברית מתכננת ליישב בלבנון בין 75 ל- 100 אלף פלסטינים, כשהשאר יפוזרו במדינות אחרות ברחבי העולם.

על פי דיווחים שונים שפורסמו בשנה שעברה בארצות הברית, ממשל טראמפ פעל להוריד את סוגיית הפליטים הפלסטיניים ואת הדרישה ל"זכות שיבה" מעל סדר היום של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. המגזין האמריקני Foreign Policy טען כי כחלק ממהלך זה, ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, בחן את האפשרות לסגור את אונר"א.

בארצות הברית ובישראל – אך לא רק בהן – מאשימים את סוכנות האו"ם בניפוח מלאכותי של מספרי הפליטים הפלסטיניים ובהנצחת סוגיית הפליטות, וזאת באמצעות הענקת מעמד של פליטים לצאצאיהם של הפלסטינים שברחו מהארץ במהלך מלחמת העצמאות ב- 1948 ובמלחמת ששת הימים ב- 1967. מדובר בהגדרה ייחודית, שאינה קיימת בנוגע לפליטים באזורי סכסוך אחרים בעולם. בהקשר זה אמר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, כי "אונר"א מפרה את המשפט הבינלאומי בנוגע למעמדם של פליטים. התוכנית של אונר"א היא היחידה בהיסטוריה המבוססת על ההנחה שמעמד הפליטים עובר בירושה". בראיון שהעניק באוגוסט 2018 לסוכנות הידיעות "רויטרס" הוסיף בולטון כי "חלק גדול מההוצאות של אונר"א נועד להנציח את מעמד הפליט של העם הפלסטיני, ואני חושב שזו טעות. אני חושב שזו טעות מנקודת מבט הומניטרית... [זו] הנצחה של מעמד לא טבעי".

תגיות:קנדהלבנוןאונר"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה