חדשות יהדות

הרב דוד יוסף: "לאן הגענו? רוצים להשליט כאן את חוקי סדום"

בכנס בני התורה שנערך בירושלים, תקף חבר מועצת חכמי התורה, הרב דוד יוסף, את הנלחמים נגד כל דבר שבקדושה: "הם מנסים להצר את צעדינו, לחנך אותנו, אבל בעזרת השם הם לא יצליחו"

  • ד' אלול התשע"ט
הרב דוד יוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב דוד יוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר מועצת חכמי התורה וראש בית המדרש "יחווה דעת", הרב דוד יוסף, תקף את הנלחמים נגד ההפרדה בין גברים ונשים ונגד כל דבר שבקדושה, ואף התבטא בחריפות נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

בדברים שנשא בכנס בני התורה לחיזוק בני הישיבות והכוללים שנערך בירושלים, אמר הרב יוסף: "הם מנסים להצר את צעדינו. זה מתחיל בחוק הגיוס, ועובר למה שהם קוראים הדרת נשים. מנסים לחנך אותנו, מנסים לשנות אותנו, אבל בעזרת השם הם לא יצליחו".

"הם רוצים להשליט כאן את חוקי סדום", זעק הרב. "הם רוצים ככל הגויים בית ישראל, לסדום דמינו. אבל הם לא יצליחו".

חבר המועצת הוסיף והקשה: "רבותי, מה הייתה חטאת סדום? אומר הנביא יחזקאל 'ויד עני ואביון לא החזיקה". כך הקב"ה אמר, מה חטאת סדום – שלא תמכו בעניים. והשאלה הנשאלת היא: זה היה החטא של סדום? הרי הם היו אנשים רעים וחטאים. זה מה שיש לנביא לומר עליהם, שלא נתנו צדקה?"

"תארו לכם שיקום מישהו ויאמר 'אביגדור ליברמן לא מניח תפילין רבינו תם'. ליברמן? זה שונא ישראל. זה אויב. אנחנו יכולים להגיד עליו שלא עשה איזה דבר מסוים? להגיד על סדום שלא נתנו צדקה, מה הפירוש בזה?"

"אגיד לכם מה התשובה", המשיך הרב . "כשעני ואביון מבקש צדקה והאדם לא נותן לו – הוא יכול להיות הרשע הכי גדול, אבל יש לו גם לב, יש לו מצפון. כשהוא הולך לישון בלילה, כתוב 'אף לילות יסרוני כליותי' – הנשמה שלו בוכה ומייללת: רשע, מה עשית? איך יכולת לראות את העני? איפה הרחמנות שלך?"

"בסדום ידעו את הדבר הזה שלאדם יש מצפון, והמצפון יכול להתעורר. אז הם החליטו להרוג את המצפון. שלא יהיה מצפון. איך הם עשו זאת? כינסו את הכנסת של סדום עם בית המשפט העליון, ועשו חוק שאסור לתת צדקה, ואז ממילא כל מי שלא נותן צדקה אומר 'אני שומר חוק, החוק אוסר לתת צדקה'. זה החוק, ואז כבר אין מצפון. ועל זה אומר הנביא: כל זמן שהיה מצפון, היה סיכוי שיחזרו בתשובה. אבל ברגע שאין מצפון – אין תקווה, לכן 'ויד עני ואביון לא החזיקה'".

"רבותי", זעק הרב יוסף בכאב, "הדברים חוזרים על עצמם. ההיסטוריה חוזרת על עצמה. הם רוצים לחוקק חוקים נגד עולם התורה, הם רוצים לחוקק חוקים נגד קדושת עם ישראל. ההפרדה שאצלנו זו קדושה, זו צניעות, זו יראת שמיים – אצלם זה הפרת חוק. לאן הגענו. לעמורה דמינו, לסדום. זה מה שהם רוצים לעשות איתנו".

"אבל רבותי, התשובה שלנו זה אתם, בני התורה, עולם הישיבות. בני ציון המסולאים בפז, אתם תצילו את עם ישראל. ביחד כולנו בדרך התורה נלך, באש ובמים. בדרך התורה נלך – לקדש שם שמיים. בשם השם נעשה ונצליח. בעזרת השם, אלול חזק של תורה ויראת שמיים", סיים הרב יוסף במסר של התעוררות וחיזוק לבני הישיבות.

הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר, נשא לאחר מכן דברים, ושיבח את דברי החיזוק של הרב יוסף: "היה שווה לבוא כאן רק בשביל לשמוע את הרעיון שאמר הרב".

תגיות:הרב דוד יוסףהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה