חדשות בארץ

ראש הממשלה נתניהו: "איננו זרים בחברון, נישאר בה לנצח"

בנאום בטקס האזכרה הממלכתי לציון פרעות תרפ"ט, שנערך ברחבת מערת המכפלה בחברון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "חזרנו לחברון, חזרנו לשורש אומתנו. חזרנו לבתי הכנסת והישיבות, חזרנו למערת המכפלה. איננו באים לנשל אף אחד, אבל אף אחד גם לא ינשל אותנו"

נתניהו בחברון, היום (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)נתניהו בחברון, היום (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אחר הצהריים (רביעי) לחברון, והשתתף בטקס האזכרה הממלכתי לציון פרעות תרפ"ט שנערך ברחבת מערת המכפלה בעיר האבות.

"״באנו לחברון כדי להתייחד עם הזיכרון. באנו לחברון כדי לבטא את הניצחון", אמר נתניהו בפתח נאומו. "פורעים צמאי דם חוללו את הטבח הנורא הזה לפני 90 שנה. הם היו בטוחים שבכך הם עוקרים אותנו מהמקום הזה אחת ולתמיד, אבל הם טעו טעות מרה".

"בנינו את קריית ארבע, חזרנו לחברון, חזרנו לצור מחצבתנו ולשורש אומתנו. חזרנו למערת המכפלה, אל הישיבות, אל בתי הכנסת. הם שוקקים חיים. זה הניצחון שלנו", הדגיש ראש הממשלה. "איננו באים לנשל אף אחד, אבל אף אחד גם לא ינשל אותנו. כדברי מנחם בגין ויגאל אלון זכרונם לברכה: 'חברון לא תהיה נקייה מיהודים'. היא לא תהיה יודנריין. ואני אומר, בשנת ה- 90 לפרעות: איננו זרים בחברון – נישאר בה לנצח".

"הרב קוק זצ"ל הרטיט לבבות כשאמר אחרי הטבח: 'המהות הפנימית של חברון היא התחזקות והתעוררות בכוח של נצח ישראל'. ואכן, התחזקנו אחרי מאורעות תרפ"ט, ואני אומר: במידה רבה התחזקנו בגלל מאורעות תרפ"ט", הוסיף נתניהו. "המשכנו לבנות את הארץ, המשכנו לקבץ גלויות, וחישלנו את כוח המגן. כבר אז נלחמנו בטרור, והיום ביתר שאת. היום אנו מובילים את העולם במאבק הנחוש בטרור של האסלאם הקיצוני, בהשראת איראן וגרורותיה".

מוקדם יותר היום קרא יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להחיל את הריבונות הישראלית על חברון. בנאומו בטקס בבית העלמין היהודי בעיר, אמר אדלשטיין כי "90 שנה אחרי תרפ"ט, אנחנו צריכים לומר בקול ברור: הגיע זמן ריבונות בחברון. הגיע הזמן שהיישוב היהודי בחברון יגדל באלפיו. הגיע הזמן שביקור במערת המכפלה יהיה הדבר הקל ביותר, הנוח ביותר, הטבעי ביותר".

"הגיע הזמן שחברון תהיה עיר ואם בישראל – כפי שראוי לה, כפי שראוי לנרצחי תרפ"ט, כפי שראוי לנו", הוסיף אדלשטיין. "צריך לעשות הכל כדי שהטקס הממלכתי הבא, שייערך בעזרת השם לציון שנת המאה לפרעות תרפ"ט, יתקיים על שטחה הריבוני של מדינת ישראל – כי הגיע זמן חברון".

תגיות:חברוןפרעות תרפ"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה