חדשות בארץ

כוננות הספיגה נמשכת: צה"ל פרס סוללות פטריוט בצפון

לאחר נאום נסראללה על הסרת "הקווים האדומים" ושינוי מדיניות כלפי ישראל, בצה"ל חוששים כי חיזבאללה לא אמר את המילה האחרונה, וכי הוא צפוי לנסות פיגוע אווירי בגבול הצפוני, והיום הוחלט על הצבתן של סוללות פטריוט במספר מוקדים בצפון הארץ

טילי פטריוט בצפון הארץ (צילום: פלאש 90)טילי פטריוט בצפון הארץ (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע ההידרדרות החמורה בגזרה הצפונית, צה"ל החליט היום (רביעי) על הצבתן של כמה סוללות הגנה אוויריות מסוג פטריוט, במוקדים שונים בצפון הארץ. לפי הדיווחים, למרות שהכוננות בגבול לבנון הורדה לאחר שיגור הנ"ט לגליל ביום ראשון, בצה"ל נימקו את ההחלטה בחשש כי חיזבאללה ואיראן ינסו לפצע פיגוע באמצעות רחפנים וכטב"מים.

ביום שני, יממה לאחר מתקפת הטילים של חיזבאללה על ישראל, מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, נאם בשידור חי באירוע בביירות, בו הכריז על שינוי האסטרטגיה מול ישראל, שעד כה נמנעה מלתקוף בלבנון. "זכרו את התאריך ה-1 בספטמבר", אמר, "זהו תחילתו של שלב חדש, של מערכה חדשה – אין עוד קווים אדומים".

"אתם רוצים לחצות את הקווים האדומים", הוסיף נסראללה, "כל החיילים וכל המוצבים שלכם לאורך הגבול יהיו על הכוונת שלנו". מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני התייחס ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "זכרו את מה שנתניהו עשה בטיפשותו – זכרו את התאריך הזה כי זו היא התחלה של שלב חדש". בהתאם לכך, במערכת הביטחון לא מוציאים מכלל אפשרות שנסראללה מעוניין בעימות חזיתי מול ישראל, ובתחום זה טרם אמר את המילה האחרונה.

מוקדם יותר היום דווח בעיתון הלבנוני "א-ליווא" כי ישראל החלה במסע לחצים על ארגון הטרור השיעי, להתחייב לשוב להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, אשר הובילה להפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה ב-2006. לפי הדיווח, הנסמך על גורמים דיפלומטיים, לצורך כך גייסה ישראל את ארצות הברית, צרפת, רוסיה ומצרים, במטרה ללחוץ על הארגון לחדול מתוקפנותו. הגורמים טענו כי ישראל גילתה נכונות להפסיק להפציץ את פעילי חיזבאללה בסוריה, זאת בכפוף להצהרה מפורשת של הארגון כי יחזיר את המצב הביטחוני על הגבול לקדמותו – הצעה שנענתה בסירוב מוחלט מצדו של הארגון.

אתמול התיר צה"ל לפרסום, כי כחלק מפרויקט ייצור הטילים המדויקים, הקים חיזבאללה אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים. על פי התצלומים שחשף דובר צה"ל, המתקן, שממוקם בבקאע הלבנוני, הוקם בשנים האחרונות כאתר לייצור אמצעי לחימה בהובלת איראן וחיזבאללה. לאחרונה זוהתה במתקן פעילות נוספת, שנועדה להשמישו כאתר ייצור והסבה של טילים מדויקים. במסגרת פעילות זו מוקם פס ייצור לאמל"ח מדויק, ולמקום מועבר ציוד ייעודי רגיש למתחם.

מתצלומי האוויר שפורסמו על ידי צה"ל, עולה כי האתר מחולק למספר מתחמים, המיועדים לייצור מנועים וראשי קרב של טילים בעלי יכולת פגיעה בדיוק של כעשרה מטרים. לצורך ייצור הטילים, איראן מספקת מכונות ייחודיות והדרכות לפעילי הייצור, ומלווה באופן שוטף את העבודה באתר.

מדובר צה"ל נמסר, כי לאתר חשיבות עליונה למיזם הדיוק בראיית חיזבאללה, ובשל כך בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם, מתוך חשש לתקיפתו על ידי ישראל, והעבירו אותו למבנים אזרחיים בלבנון, ובכלל זאת בביירות.

תגיות:חיזבאללהאיראןטילי פטריוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה