חדשות בארץ

ליצמן: "לפיד הוא מחלה מדבקת, הדביק את גנץ"

סגן שר הבריאות פתח הבוקר במתקפה חזיתית נגד כחול לבן, והאשים את לפיד ב"אנטישמיות", בעוד שעל גנץ טען כי הוא "נדבק" ממנו. ליצמן לא חושש לעתידה של מפלגתו: "אני מניח שהליכוד הוא כמונו – אנחנו לא מחליפים באמצע סתם ככה, אנחנו הולכים עד הסוף. אם הבטחנו משהו למישהו, אנחנו מקיימים. אין זיגזג"

ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שהצהיר כי הוא שוקל מחדש את האפשרות לצרף את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לממשלה בראשות נתניהו, הבוקר (חמישי) עולה יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, למתקפה חריפה נגד כחול לבן, ומספר 2 שלה, יאיר לפיד. "עד אתמול, לא תקפתי את גנץ בכלל. אמרתי שאני יכול ללכת אתו בתנאי שלפיד לא אתו", אמר בריאיון לכאן ב'. "אבל כנראה שלפיד הוא מחלה מדבקת, והוא הדביק גם את גנץ", אמר ליצמן, זאת בהתייחס לדבריו של גנץ כי יקים "ממשלה חילונית" ללא חרדים.

ליצמן הדגיש: "ביקורת זה לגיטימי, זה מותר – אבל על מי שיש לו אנטישמיות, מי שיש לו שנאה לדת, אני לא חוזר בי ממה שאמרתי". במענה לשאלת המראיין האם התבטאויות אלה אינן "מרחיקות לכת", השיב ליצמן: "אני חושב שגם מה שהוא עושה זה מרחיק לכת".

יו"ר יהדות התורה אמר כי הוא לא צופה סכנה למפלגתו: "אני מניח שהליכוד הוא כמונו – אנחנו לא מחליפים באמצע סתם ככה, אנחנו הולכים עד הסוף", טען. "אם הבטחנו משהו למישהו, אנחנו מקיימים. אין זיגזג".

ביום שלישי, לאחר הצהרתו של יו"ר כחול לבן כי יפעל לקדם מהלך להקמת ממשלה חילונית-ליברלית, אמר ליצמן כי הוא שוקל מחדש את האפשרות לצרף את גנץ לממשלה בראשות נתניהו – גם אם יחליט להיפרד משותפו ח"כ לפיד. בתיעוד שפורסם ב'וואלה' מכנס בחירות של המפלגה ברחובות, אמר ליצמן: "אמרתי שאם ביבי ראש ממשלה והוא ירצה לצרף את גנץ בלי לפיד אין לי בעיה עם זה. עכשיו, אני כבר צריך לשקול את זה, לאור מה שגנץ אמר שהוא רוצה ממשלה חילונית, אולי גם אני רוצה ממשלה אחרת (בלעדיו)".

דבריו של גנץ עוררו גל ביקורות חריפות מצדן של המפלגות החרדיות, שמיהרו להאשים אותו באחריות לקרע עמוק בעם. "כואב ומצער שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות", אמר יו"ר ש"ס, אריה דרעי. "בני גנץ, בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, מאות אלפי ישראלים, רק בגלל אמונתם ואורח חייהם ואתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם!"

לביקורת הצטרפו אתמול ראשי מפלגת העבודה-גשר, שתקפו את גנץ על ש"נגרר", לדבריהם, אחרי מספר 2 במפלגתו, יאיר לפיד. "אני נגד חרמות מכל סוג", הצהיר יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, בריאיון ל'וואלה'. "אי אפשר לקחת אוכלוסיות שלמות ולהחרים אותן ולהשחיר כדי לקושש קולות, אנחנו לא שלם. בואו לא נהפוך את המשחק הפוליטי למקום שיורד למקום של חירופים".

"איך מקימים ממשלה כזאת?", הטיח פרץ. "מי שבאמת אידיאולוג שינק מאביו שנאת חרדים זה יאיר לפיד", הוסיף. לדבריו הצטרפה היו"רית המשותפת לצידו, אורלי לוי-אבקסיס, שאמרה כי "מה שהפוליטיקאים עושים בשביל הקול בקלפי, יוצר קיטוב, שנאה וחברה שסועה, שלנו יהיה קשה אחר כך להבהיר את האווירה".

לפיד עצמו הגיב למתקפה עליו, וטען כי הביקורת המוטחת בו היא "הוכחה נוספת – לא שצריך הוכחה נוספת – שהציבור החרדי מקבל ייצוג פוליטי שמבייש אותו כל יום מחדש". לפי לפיד, "העובדה שליצמן וגפני מיד החלו לצעוק "פסילה! פסילה! פוסלים אותנו!" היא לא פחות ממגוחכת", הוסיף לפיד. "ליצמן וגפני הם הרי אלופי הפסילות. מזרחים ונשים פסולים אצלם מלהיות חברי כנסת. הם כבר פסלו אותי, את ליברמן, את השמאלנים, את הערבים, את המשטרה ואת בית המשפט. לא פלא שהם מסתדרים עם נתניהו טוב כל כך", הוסיף לפיד.

"מעבר לזה, אני לא זוכר שמישהו הבטיח להם שהם לנצח יהיו בשלטון", כתב לפיד. "כן ליצמן, ככה זה בפוליטיקה, לפעמים אתה בקואליציה ולפעמים באופוזיציה. כשהגיע תורי להיות באופוזיציה לא התלוננתי, לא התבכיינתי, הלכתי לאופוזיציה בראש מורם ונלחמתי שם למען הציבור שלי במשך ארבע שנים. אני מאחל לך שב-18 לספטמבר תעשה אותו דבר".

תגיות:בני גנץיעקב ליצמןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה