חדשות בארץ

צה"ל תקף בעזה בעקבות ירי הרקטות, שני פצועים בפיגוע דקירה בשומרון

צה"ל תקף ברצועת עזה בעקבות שיגורי הרקטות לעבר ישראל, אב ובנו נפצעו בפיגוע דקירה בשומרון, ג'יפ צבאי הותקף בידי רחפן שחדר מעזה, ליברמן תוקף את חוק המצלמות, טהראן החלה בפיתוח הצנטריפוגות, והמכלית האיראנית שנתפסה בידי בריטניה בדרכה לסוריה. כל מה שחשוב לדעת

אא

ההסלמה בדרום נמשכת: צה"ל תקף ברצועה בתגובה לשיגורי הרקטות. חמש רקטות שוגרו אמש (שבת) מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תקף כמה מטרות חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי בין המטרות שהופצצו, מוצב ועמדות צבאיות.

בעקבות שיגורי הרקטות, הופעלו אזעקות צבע אדום בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבמועצה האזורית שער הנגב. אחת מהרקטות נפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר, וגרמה לשריפה בסמוך לשכונה שנמצאת בשלבי בניה. שתי תושבות לקו בחרדה, אך אין נפגעים בנפש ולא נגרם כל נזק.

פיגוע דקירה בשומרון: אב ובנו נפצעו באורח קל עד קשה. גבר כבן 60 ובנו בן ה-17 מאזור הדרום, נדקרו היום בעת שהיו בדרכם לרופא שיניים בכפר עזון שבשומרון. בפיגוע נפצע הצעיר באורח קשה, ואילו אביו נפגע באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפלו ראשוני, ופינו אותם לבית החולים מאיר שבכפר סבא. מדובר צה"ל נמסר כי "מתחקור ראשוני של אירוע הדקירה בכפר עזון שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים" בו נפצעו שני אזרחים, עולה כי מדובר בפיגוע. מחבל דקר שני אזרחים ישראלים לאחר שנכנסו לכפר לצורך טיפול רפואי". עוד נמסר כי "כוחות הביטחון פועלים למעצר המחבל".

בתוך כך, ג'יפ צבאי שביצע היום סיור על גדר המערכת הותקף מרחפן שנשא עמו מטען חבלה. בתגובה, כלי טיס של צה"ל ירה לעבר חוליית המחבלים. דובר צה"ל מסר כי אין נפגעים באירוע, אך נזק נגרם לג'יפ צבאי. עוד עולה כי הרחפן עצמו הספיק לחזור לרצועה ולא יורט.

ליברמן על חוק המצלמות: "יחסי ציבור, מניפולציה בלבד". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום כי "כל הסיפור של חוק המצלמות זה רק יחסי ציבור, זו רק מניפולציה". ליברמן, שאמר את הדברים באירוע שבתרבות בכפר סבא, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי "אם נתניהו יצטרך למנות את איימן עודה לשר החוץ כדי לשמור על השלטון, לא תהיה לו שום בעיה". עוד אמר ליברמן כי "אני לא זוכר תקופה שכל מי שלא מסכים עם נתניהו הוא שמאל ורוצה לפגוע בו אישית, לאנשים אסור שתהיה דעה אחרת משלו. לא חווינו דבר כזה אף פעם, ברמת היסטריה בסולם 10 הוא הגיע כבר לרמת 15-16". עם זאת, ההערכה בליכוד היא כי ישראל ביתנו תתמוך בחוק המצלמות.

צילומי הלוויין חשפו: המכלית האיראנית בדרכה לסוריה. מכלית הנפט האיראנית "אדריאן דריה 1", שנתפסה בידי הצי הבריטי בחודש יולי במצרי גיברלטר, ואשר שוחררה באחרונה לדרכה, תועדה בתמונות לוויין סמוך לנמל טרטוס שלחופי סוריה. המכלית, שנשאה בסיפונה נפט שיועד למשטר אסד בסוריה, נמצאת במוקד סכסוך מתמשך בין טהראן לבין מעצמות המערב מאז נלכדה והוחרמה בידי הרשויות בגיברלטר, זאת על רקע התחייבותה של איראן בחודש שעבר שלא להעבירה לסוריה, שנתונה תחת סנקציות של האיחוד האירופי.

איראן החלה בפיתוח הצנטריפוגות: "הזמן להצלת הסכם הגרעין אוזל". היום החלה איראן בפיתוח והפעלת צנטריפוגות מתקדמות בכורי הגרעין שלה, זאת במסגרת צמצום מחויבותה להסכם הגרעין שנחתם עמה ב-2015. בהודעתו של דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמאלוונדי, הודגש כי ארצו החלה בהזרמת אורניום לצנטריפוגות המקדמות, וכי ביכולתה להעשירו עד לרמה של 20%. קמאלנוודי הבהיר כי "הצעדים הללו הם הפיכים , אם הצד השני ימלא את התחייבויותיו", וכי "הזמן להצלת הסכם הגרעין אוזל".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עם עומסי חום נוחים יחסית. בהרים הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל, ובצפון הארץ ובמרכזה ייתכן גשם מקומי קל.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ותחול עלייה קלה בטמפרטורות.

מזג האוויר בשלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, והטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

תגיות:איראןעזהפיגוע דקירהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה