חדשות בארץ

ההתחממות בדרום נמשכת: צה"ל תקף בתגובה לחדירת הרחפן החמוש

גל של אירועי טרור, בראשם חדירת הרחפן שהטיל מטען נפץ על ג'יפ צבאי, שאירעו בסוף השבוע, הובילו את צה"ל לתקוף מספר יעדי טרור של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. דובר צה"ל: "רואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה". לשכת ראש הממשלה: "ישראל תגיב בתקיפות על כל פגיעה בחיילים או באזרחים"

מסוק קרב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מסוק קרב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בעקבות חדירת הרחפן אתמול (שבת) מרצועת עזה שהטיל מטען נפץ לעבר רכב צבאי, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו אמש יעדים של ארגון החמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. מטען הנפץ שהושלך הסב נזק לכלי הרכב, אך לא היו נפגעים בנפש. מדובר צה"ל נמסר כי בין בתקיפה הושמדו "ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס". בהודעה הודגש כי צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל, וכי צה"ל "רואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה".

קודם לתגובה זו של צה"ל, כלי טיס של צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים שהטיסה את הרחפן, אך לא הצליחה ליירטו, וככל הנראה הוא חזר בשלום לשטח הרצועה. עוד עלה כי החוליה שהטיסה את רחפן הנפץ כלל לא נפגעה בירי. בחמאס לקחו אחריות על התקרית, ובתקשורת הפלסטינית התרברבו בעובדה שהרחפן הצליח "לשוב לבסיסו בשלום".

תקרית זו באה על רקע גל אירועי טרור שאירעו במהלך סוף השבוע, כאשר קודם לכן נפצעו אב ובנו בפיגוע דקירה בעת שהיו בדרכם לרופא שיניים בכפר עזון שבשומרון. בפיגוע נפצע הצעיר באורח קשה, ואילו אביו נפגע באורח קל. מוקדם יותר שוגרו 5 רקטות מעזה לעבר שטח ישראל, ואחת מהן נפלה בשטח פתוח ליד שדרות וגרמה לשרפת קוצים. בתגובה, חיל האוויר תקף מספר מטרות צבאיות של חמאס בצפון הרצועה, בהם מוצב ועמדות של ארגון הטרור. בתקשורת הפלסטינית דווח אז כי התקיפות התרחשו בערים בית חאנון ובבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

לפי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, במהלך התקיפה אמש של חיל האוויר, שהחלה בסביבות השעה 23:00, הותקפו מתקנים של חמאס בארבעה מוקדים: אלבוריג', מע'אזי, מע'אזי, דיר אלבלח ובית לאהיה. בהודעת שפרסמה המועצה האזורית אשכול, נמסר כי "הדי הפיצוצים הנשמעים הם כתוצאה מפעילות צה"ל. אנחנו בקשר עם הצבא, אין שינוי בהנחיות".

בעקבות ההידרדרות בגזרה הדרומית, לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהירה אמש כי "ישראל תגיב בתקיפות על כל פגיעה בחיילים או באזרחים".

תגיות:צה"לחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה