חדשות בארץ

מת אחד מרוצחי בני הזוג הנקין הי"ד

באסם א-סאיח, אחד מחברי חוליית חמאס שרצחה לפני כארבע שנים את הרב איתן הנקין ואשתו נעמה הי"ד, מת בבית החולים אסף הרופא ממחלה סופנית

קברם של בני הזוג הנקין הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קברם של בני הזוג הנקין הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המחבל בסאם א-סאיח, אחד מחברי חוליית חמאס שרצחה בפיגוע ירי את הרב איתם הנקין ואשתו נעמה הי"ד, מת אחר הצהריים (ראשון) בבית החולים אסף הרופא.

משירות בתי הסוהר נמסר כי המחבל – יליד 1973, תושב יהודה ושומרון – "ריצה עונש מאסר בגין רצח על ידי פעולות איבה, עבירות אמל"ח, ניסיון לרצח, יידוי אבנים, חטיפה, כפייה, מאסר שווא, חברות בארגון לא מוכר, מגע עם ארגון עוין ומתן מקלט, והיה מוחזק בשב"ס מאוקטובר 2015". הוא סבל ממחלה כרונית חשוכת מרפא לאורך כל תקופת מאסרו, ומותו נקבע בבית החולים.

א-סאיח היה אחד ממתכנני הפיגוע ומהאחראים להוצאתו לפועל. ב- 1 באוקטובר 2015 נסעו בני הזוג הנקין, תושבי נריה, במכוניתם עם ארבעת ילדיהם בכביש בין איתמר לאלון מורה. חברי החוליה, שארבו לרכבים חולפים באזור צומת בית פוריכ, ירו לעבר הרכב עשרות כדורים. לאחר מכן התקרבו אל בני המשפחה, ורצחו את הרב ואשתו מטווח קרוב לעיני ילדיהם. הילדים ניצלו בנס. חברי החוליה נתפסו על ידי כוחות הביטחון, ובית המשפט הצבאי שומרון גזר עליהם שני מאסרי עולם ו- 30 שנות מאסר נוספות.

אחותו של הרב הנקין, טעמה יעקובסון, אמרה כי אין נחמה במותו של המחבל. "מותו של הרוצח לא יחזיר לנו את יקירינו, לא יקל על כאבנו", אמרה בראיון לחדשות 12, "אך יש בכך תיקון של המציאות". היא מתחה ביקורת נוקבת על תנאי הכליאה להם זוכים המחבלים בישראל, שאפשרו לרוצח החולה לשרוד ארבע שנים בכלא: "מותו לאחר כמעט ארבע שנים של טיפולים רפואיים, ששימרו את חייו בכלא הישראלי ובבתי החולים בישראל, הוא הזדמנות להזכיר את המחדל של התנאים אליהם זוכים המחבלים בעת כליאתם בישראל".

"ממשלת ישראל חייבת לחולל מהפכה ולהקשיח את תנאי הכליאה של הרוצחים הארורים", הוסיפה יעקובסון. "לא עוד ביקורי משפחות, לימודים על חשבון משלם המיסים הישראלי וסל זכויות שאין כדוגמתו, שהופך את החיים בכלא לנוחים וטובים עבור הרוצחים. אם ברצוננו למנוע את הרצח הבא, על ממשלת ישראל לפעול בכל האמצעים האפשריים: גירוש משפחות מחבלים, הריסת בתים והקשחת תנאי הכליאה".

תגיות:משפחת הנקיןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה