חדשות בארץ

ועדת הבחירות המרכזית: נפעיל בקלפיות אלפי מפקחים עם מצלמות

בתגובה לכוונת הקואליציה להעביר את חוק המצלמות, פרסמה ועדת הבחירות את המתווה שגיבשה לפיקוח על הקלפיות ביום הבחירות: כ- 3,000 מפקחים יצוידו במצלמות גוף משוכללות, ויוכלו להפעיל אותן רק באישור נציגי הוועדה במקרים של חשש לפגיעה בטוהר הבחירות

יו"ר ועדת הבחירות מלצר וחבר הכנסת דוד ביטן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יו"ר ועדת הבחירות מלצר וחבר הכנסת דוד ביטן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

סערת המצלמות בקלפיות: ועדת הבחירות המרכזית הודיעה היום (ראשון) באופן רשמי על המתווה אותו גיבשה לפיקוח על הקלפיות ביום הבחירות. על פי המתווה המוצע, תפעיל הוועדה "סיירת פיקוח על טוהר הבחירות, שתהיה מורכבת מכ- 3,000 מפקחים, חלקם עורכי דין ורואי חשבון, אשר יהיו מצוידים במצלמות גוף משוכללות שעומדות בתקן של המשטרה".

בהודעת הוועדה נאמר עוד, כי "מפקחים אלה יסיירו במהלך יום הבחירות בכל הקלפיות בארץ, ויוכלו להפעיל את המצלמות רק באישור נציגי ועדת הבחירות המרכזית כל אימת שיתגלה חשש לפגיעה בטוהר הבחירות. מעבר לכך, בעת ספירת הקולות, הליך הספירה יצולם במלואו בקלפיות בעייתיות מן העבר ובקלפיות שנבחרו על פי קריטריונים שגובשו בוועדת הבחירות המרכזית".

בוועדה הדגישו כי "השמירה על טוהר הבחירות, הגינותן וניהול תקין של יום הבחירות הם בראש מעייניה", וכי המתווה אושר על ידי יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, ונשיאות הוועדה, בה חברים חבר הכנסת דוד ביטן – נציג הליכוד, חברת הכנסת משה ארבל –  נציג ש"ס, גיל סגל – נציג כחול לבן, וסמי שושן – נציג מפלגת העבודה. "נשיאות הוועדה סברה כי יש במתווה זה הסדר מספק לכל ההסתייגויות שהועלו, וכי נקיטה בדרך אחרת עלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובסדר התקין של הבחירות", הובהר בהודעה.

ההודעה של ועדת הבחירות המרכזית באה בעקבות הביקורת שנמתחה בישיבת הממשלה על הפעולות בהן נקטה למניעת זיופים. בתום דיון מתוח וסוער, אישרו שרי הממשלה פה אחד את ההצעה להציב מצלמות בקלפיות ביום הבחירות. ההחלטה עברה על אף התנגדותם של מלצר והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחקיקת החוק בעיתוי הנוכחי – 9 ימים לפני הבחירות. מנדלבליט הסביר בדיון, כי עמדתו נסמכת על חוות הדעת של מלצר, שטען כי הצבת מצלמות תגרום לאי סדרים ביום הבחירות. היועץ ציין כי מבחינה עקרונית הוא אינו מתנגד למצלמות, ודווקא תומך בהצבתן בקלפיות, אולם לדבריו "צריך לדעת איך לעשות את זה נכון". ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח בדיון ביקורת על "הגורמים המשפטיים", שלדבריו "מעלים טיעונים טכניים מופרכים, במקום להתייצב בעד שמירה על טוהר הבחירות, במקום לעשות את תפקידם". 

בתגובה להודעת ועדת הבחירות המרכזית, נמסר מהליכוד: "חבר הכנסת דוד ביטן הבהיר לנו, שהחלטות ועדת הבחירות ביחס ליישום המתווה של השופט מלצר אינן נותנות מענה כולל לבעיית הזיופים בקלפיות. מדובר בפיקוח על מיעוט הקלפיות, וגם בהן רק חלק מהזמן, מה שמשאיר פירצה ענקית לזיופים. הצבת מצלמות נותנת פתרון ראוי לבעיה זו ומבטיחה את טוהר הבחירות. לכן הממשלה תביא מחר את חוק המצלמות לאישור הכנסת. הליכוד דוחה את ההתנגדות השערורייתית של לפיד-גנץ, ליברמן והרשימה המשותפת, שנובעת אך ורק מרצונם לאפשר גניבת בחירות".

הליכוד יתחיל בהליך מזורז לאישור הצעת החוק להצבת מצלמות בקלפיות, וזאת מתוך כוונה לאשר אותו כבר מחר בקריאה ראשונה. ביום שלישי צפוי יום דיונים ארוך, במהלכו תדון הכנסת בחוק המוצע, ולמחרת מתכוונת הקואליציה לאשר אותו בקריאה שנייה ושלישית.

תגיות:הליכודבחירות 2019חנן מלצרחוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה