חדשות בארץ

המזור לפקקים? נתיב תחבורה ציבורית בשולי כביש בגין בירושלים – בקרוב

משרד התחבורה ועיריית ירושלים – בשיתוף תוכנית אב לתחבורה – מקדמים פרויקט, בו תינתן העדפה לתחבורה ציבורית הנעה בכביש בגין בירושלים. מסלול התחבורה הציבורית יוקם בשולי הכביש, ולא יבוא על חשבון שלושת הנתיבים הקיימים

פקקים בכביש בגין (צילום: פלאש 90)פקקים בכביש בגין (צילום: פלאש 90)
אא

משרד התחבורה, עיריית ירושלים ותוכנית אב לתחבורה סיימו את עבודת התכנון של נתיב התחבורה הציבורית בכביש מנחם בגין בירושלים, שנועד להקל על עומסי התנועה בעיר ולקצר את זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית.

בשלב הראשון יבוצעו עבודות בין מחלף בנציון לגולדה מאיר במסלול הדרומי בלבד. הנתיב ייקרא שות"צ – נתיב תחבורה ציבורית בשולי הכביש. באופן ייחודי, הוא ייבנה בשולי הכביש, ולא על חשבון שלושת הנתיבים הקיימים. בנוסף, במקטע זה בלבד גם יהיו שוליים.

בימים האחרונים פרסמה חברת מוריה מכרז לביצוע שלב א' של הפרויקט, באורך של כ- 2.5 ק"מ. העבודות יכללו הוספת נתיב לתחבורה ציבורית, הטמנת תשתיות, בניית שלטי בקרה ומידע, סלילה, הסדרת תאורה, הסדרת מעקות בטיחות ועוד.

זו הפעם הראשונה שבירושלים מתקיים פרויקט מסוג זה, של סלילת נתיב תחבורה ציבורית בשולי הכביש. בעקבות המהלך, יגדל מספר האוטובוסים העוברים בכביש. הצעד נועד להיטיב עם נוסעי התחבורה הציבורית, לקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה ובכך לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית.

העבודות, בעלות של כ- 30 מיליון שקלים, יבוצעו באמצעות חברת מוריה, ויימשכו כ- 12 חודשים. במהלך העבודות יבוצעו הסדרי תנועה זמניים במקטע זה, כך שלא תורגש הכבדה על זרימת התנועה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ציין כי "עירית ירושלים מקדמת בנחישות תשתיות לתחבורה הציבורית. הסדרת נתיבי תחבורה ציבורית בשדרות בגין תאפשר כניסה מהירה יותר לירושלים מכיוון צפון, ובהמשך גם מכיוון דרום, עבור נוסעי התחבורה הציבורית. הסדרת נת"צים נוספים נעשית גם במחלף גינות סחרוב, שדרות גולדה בשכונת רמות ושדרות שז"ר בכניסה לעיר. פרויקטים אלה מצטרפים לסדרת פרויקטים נוספים שאנו מקדמים כעת ברחבי העיר כולה, למען התושבים והמבקרים בה. נמשיך ונתקדם את תשתית העיר למען תחבורה יעילה יותר, 'ירוקה יותר' ומודרנית יותר".

מיכאל פוסטלניק מצוות תוכנית אב לתחבורה הוסיף: "בכביש בגין מתוכננים כ- 18 קילומטרים של שות"צים. יש לציין כי במקטע הראשון לאחר סיום הפרויקט יתווסף נתיב לתחבורה ציבורית, והצלחנו בנוסף להשאיר גם את השוליים בצורה מצומצמת, וזאת בעקבות רוחב מסעה משמעותי שקיים בשטח. סיימנו את התכנון במקטע הראשון, והצוות ממשיך לתכנן במקביל את שאר המקטעים שיבשילו בקרוב לביצוע".

תגיות:ירושליםפקקיםנת"צ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה