חדשות בארץ

דיווח: מחסן נשק הותקף במערב עיראק

ברשת "אל-ערבייה" דווח כי מחסן הנשק, השייך למיליציות שיעיות פרו-איראניות, הותקף על ידי כלי טיס בלתי מאויש, וכי ישנם נפגעים בתקיפה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

רשת "אל-ערביה" דיווחה הלילה (שלישי), מפי מקורות צבא עיראקיים, על פיצוץ גדול שאירע במחסן נשק בעיר הית שבמערב מחוז אל-אנבאר. על פי הידיעה, המחסן – השייך למיליציות "הגיוס העממי" (אל-חשד א-שעבי) השיעיות הפרו-איראניות – הותקף על ידי כלי טיס בלתי מאויש, והתקיפה גרמה לנפגעים. בדיווחים אחרים שיצאו מעיראק נטען כי מדובר במחסן נשק של מיליציה סונית הפועלת באזור.

הדיווח על הפיצוץ במחסן הנשק מגיע יממה לאחר הדיווח על תקיפה אווירית של כלי טיס באזור העיר הסורית אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור, סמוך לגבול עם עיראק. רשת "אל-ערביה" דיווחה כי באזור נשמעו שלושה פיצוצים, וכי התקיפה כוונה נגד יעדים של המיליציות העיראקיות הפרו-איראניות הממוקמות בו. בעדכון מאוחר יותר נמסר על 21 הרוגים. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם טען כי "מטוסים בלתי מזוהים" תקפו כלי רכב ומחסני תחמושת של משמרות המהפכה האיראניים ומיליציות שיעיות שונות הנאמנות להן. 

צילומי לוויין חדשים של חברת ImageSat חשפו אמש כי במסגרת התקיפה הושמדו מחסני תחמושת וציוד בבסיס חדש שנבנה על ידי כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים. בשבוע שעבר דיווחה רשת פוקס ניוז כי הבסיס נבנה במסגרת פרויקט חשאי המכונה "אימאם עלי", המקודם בידיעה ובאישור של הנהגת משטר האייתוללות. הבסיס אמור לשמש כמחנה אימונים עבור אלפי לוחמים של המיליציות השיעיות הכפופות לאיראן, ובנוסף להוות אתר אחסון לטילים מדויקים. עבור איראן, מדובר בנקודה אסטרטגית משמעותית, במסגרת "המסדרון היבשתי" המחבר בינה לבין סוריה ולבנון, שנועד להעברת אמל"ח ולוחמים למשטר הסורי ולחיזבאללה.

מספר שעות לאחר התקיפה באל-בוכמאל שיגרו פעילי מיליציות שיעיות, בהובלת כוח "קודס", רקטות מפאתי דמשק לעבר ישראל. הרקטות, ככל הנראה מסוג "גראד", נחתו בשטח סוריה, כ- 2 קילומטרים מזרחית לגבול. על פי ההערכות, מדובר בניסיון איראני לייצר תגובה מהירה לתקיפה בגבול הסורי-עיראקי, שיוחסה לצה"ל, וזאת כדי לקבע משוואת הרתעה חדשה מול ישראל.

תגיות:תקיפהעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה