מעניין

איך הגיבו מאות אלפי גולשים, לילד חולה שאמר "נמאס לי לחיות"?

כמה צריך להגיד תודה על הבריאות? הסיפור המרגש שלפנינו ייתן לכם טעימה כמה שום דבר בחיינו אינו מובן מאליו, וכמה צריך להודות לקב"ה על כל נשימה ונשימה שאנחנו נושמים - ללא כאבים, וללא מחלות

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

כמה צריך להגיד תודה על הבריאות? הסיפור שלפנינו ייתן לכם טעימה כמה שום דבר בחיינו אינו מובן מאליו, וכמה צריך להודות לקב"ה על כל נשימה ונשימה שאנחנו נושמים ללא כאבים, וללא מחלות המקננות בגופנו: רייס וויליאמס בן ה-13 מבריטניה נולד עם מחלה נדירה בשם בולוסה אפידורמוליזה (באנגלית: Epidermolysis bullosa) - מצב שמעורר שלפוחיות וכאבים עזים על עור גופו, שהנגיעה הקלה ביותר עליו עשויה לגרום לכאבי תופת בפצעים הפתוחים. 

זה 14 שנה שרייס מתנייד בכיסא גלגלים, ונאלץ להחליף את התחבושות שעל גופו - שלוש פעמים ביום, כדי למנוע זיהום. את האוכל שלו מקבל רייס דרך צינורית מיוחדת, כי מזונות מוצקים עלולים לגרום לנפיחות ולהשאיר אותו עם כאבים כרוניים. 

קצת לפני יום הולדתו ה-14, עבר רייס תקופה קשה במיוחד. "יום אחד הוא פשוט נשבר ואמר לי 'די, נמאס לי לחיות. היה לי מספיק מהחיים האלה'", מספרת אמו טניה בראיון שנעשה עמה. "חשבתי מה אני יכולה לעשות כדי להראות לו שהוא לא לבד. שיש הרבה אנשים שרוצים שהוא יחיה, ובמיוחד אנחנו".

ואז עלה במוחה רעיון. 

טניה פרסמה בעמוד פייסבוק מוכר בבריטניה בקשה מכל מי שקורא את הפוסט, לשלוח לבנה כרטיס ברכה לכבוד יום הולדתו ה-14. היא תיארה את מה שאמר לה בנה, והתגובה הייתה מרגשת הרבה יותר מכפי שיכלה לצפות. תוך ימים ספורים בלבד הגיעו אל ביתם למעלה מ-10,000 כרטיסי ברכה, חבילות עם מתנות ומיילים עם ברכות נרגשות עבור רייס. 

"זו הייתה הפתעה לכולנו", היא אומרת כעת תחת 'ארטילריית' המכתבים והחבילות שמרוכזת בסלון ביתם. ""רייס מחייך עכשיו מאוזן לאוזן. הוא לא מפסיק להודות, להתלהב ולשמוח. זה החזיר לו את האמונה באנושות ובכך שדברים טובים יכולים תמיד להתדפק על דלתו, אפילו שהוא חולה. 

"קיבלנו אלפי תגובות בפייסבוק, ואני מנסה לענות לכל אחת. זה נהדר. רייס קיבל כרטיסים ממועדוני כדורגל, כרטיסי קניות בסופרמרקט, כרטיסים להצגות שונות... כרגע אני לא יכולה לראות את רצפת הסלון שלי מרוב מעטפות וחבילות".

לדבריה, בשבילה זה סוג של ניצחון קטן על תחזיות הרופאים שלא נתנו לרייס סיכוי לחיות, כשנולד. "אני רוצה לומר היום תודה לכל מי שהגיב ושלח לבני מתנות. זה כל מה שאני באמת יכולה לומר כרגע, אני כל כך המומה מכל זה", סיכמה. 

תגיות:ילדחולההעצמה אישיתכרטיסי ברכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה