חדשות בארץ

נסראללה: נגיב על כל מתקפה ישראלית – "אין קווים אדומים"

בנאום ממקום מסתורו בבונקר, איים מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי ארגונו יגיב על כל מתקפה ישראלית נגד לבנון: "הצבא האגדי והבלתי מובס הפך לצבא הוליוודי"

גבול ישראל-לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)גבול ישראל-לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שב ואיים היום (שלישי) על ישראל, והבהיר כי לארגונו לא יהיו קווים אדומים במידה ותתקוף את לבנון.

בנאום לרגל יום העשוראא, הנחוג על ידי המוסלמים השיעים, אמר נסראללה כי "אם לבנון תותקף בצורה כל שהיא, נגיב באופן מתאים ופרופורציונלי – ללא כל קווים אדומים". עם זאת, הוא טען כי ארגונו אינו מוותר על החלטה 1701 של האו"ם ומכבד אותה, "על אף שישראל אינה מכבדת את ההחלטה".

נסראללה ציין, כי מתקפת ירי הנ"ט של חיזבאללה בשבוע שעבר לעבר הג'יפ הצה"לי סיכלה את כוונתה של ישראל לשנות את משוואת העימות שנקבעה לאחר מלחמת לבנון השנייה ב- 2006. בהקשר זה הוא התרברב, כי לפני ביצוע הפעולה "לא הייתה מדינה אחת בעולם" שלא העבירה אליו מסרים בבקשה שיפעל למניעת הסלמה, וטען כי ארגונו הצליח לכפות על ישראל "רצועת ביטחון" של 5 קילומטרים בתוך שטחה ממנה פינתה את כוחותיה. הוא הוסיף, כי ארגונו הגיב על מתקפת הרחפנים ברובע הדאחיה בביירות באמצעות הפלת הרחפן של צה"ל שחדר לשטח לבנון, סמוך לכפר ראמיה. כזכור, בצה"ל אישרו אתמול כי רחפן נפל בשטח לבנון במהלך פעילות שגרתית, אך הדגישו כי "אין חשש לדליפת מידע".

מזכ"ל ארגון הטרור התייחס לתרגיל ההטעיה שביצע צה"ל במהלך תקרית ירי טילי הקורנט, במסגרתו פונו שני חיילים במסוק צבאי לבית החולים רמב"ם בחיפה, וזאת על אף שלא נפגעו. תרגיל הלוחמה הפסיכולוגית נועד לגרום לחיזבאללה לחשוב כי הצליח להשיג את מטרתו ולגבות מחיר מישראל, ובכך להביא אותו להסתפק בירי הנ"ט ולמנוע הסלמה רחבה יותר. "הצבא האגדי והבלתי מובס הפך לצבא הוליוודי", לעג נסראללה. "בפעם הבאה אנו נגיב לא פעם אחת ולא במקום אחד, כדי שלא תספיקו לביים סרטים הוליוודיים כאלה".

נסראללה העתיר בנאומו שבחים על איראן – "לב ציר ההתנגדות והתומכת הגדולה ביותר שלו", כלשונו – והביע נאמנות מוחלטת למנהיגה העליון עלי חמינאי, אותו כינה "מנהיג ציר ההתנגדות ומנהיגנו". לדבריו, "מלחמה נגד איראן תהיה מלחמה נגד ציר ההתנגדות, ומטרתה תהיה לחסל את הסוגיה הפלסטינית". הוא איים כי "אם תיכפה מלחמה על ציר ההתנגדות, זה יהיה סופה של ישראל וסופם של החלומות האמריקניים באזור".

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה