חדשות בארץ

נתניהו: "אחיל ריבונות על בקעת הירדן - עם כינון הממשלה"

ראש הממשלה הצהיר הערב כי אם ייבחר, יפעל להחלת החוק הישראלי על גושי התיישבות בשטחי יהודה ושומרון, וכי מייד לאחר הקמתה של הממשלה הבאה, יחיל את הריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח. ראש מועצת בקעת הירדן בירך: "לא פחות מאשר רגע היסטורי למדינת ישראל"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שלישי) כי עם כינון הממשלה הבאה יפעל להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. עוד אמר כי יפעל לאחר הבחירות לסיפוח יישובים ואזורים ביהודה ושומרון, זאת בתיאום עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שצפוי לפרסם את תכנית השלום שלו לאחר הבחירות. "זה מציב בפנינו אתגר גדול והזדמנות גדולה", הכריז. "זו שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביהודה שומרון וגם על אזורים נוספים. מתוך כבוד לנשיא טראמפ אמתין עם נחלת הריבונות על כל היישובים עד להצגת התכנית".

"בכוונתי להחיל את הריבונות בתיאום מרבי עם ארצות הברית", הצהיר ראש הממשלה. "הדבר יחייב הקמת קואליציה שמחייבת למדיניות ולעקרונות הללו והיערכות ביטחונית מתאימה. עם הקמת הממשלה הבאה אחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. יחד עם רמת הגולן זוהי חגורת הביטחון החיונית שלנו במזרח".

"התוכנית של הנשיא טראמפ תוצג ממש אחרי הבחירות", הודיע נתניהו. "זה ממש מעבר לפינה, זה מציב לפנינו אתגר גדול וזה מציב לפנינו גם הזדמנות גדולה. זאת הזדמנות היסטורית - שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביהודה ושומרון".

"זהו הגבול המזרחי של מדינת ישראל", הסביר נתניהו. "זהו קיר המגן המזרחי, קיר מגן שמבטיח שלעולם לא נחזור להיות מדינה ברוחב של כמה ק"מ, ולצורך זה צה"ל חייב לשבת בכל בקעת הירדן ולא רק ברצועה צרה ליד המים. אלא בכל בקעת הירדן במובן הרחב של המילה - אני מקווה שצה"ל יישב שם תמיד, ושבקעת הירדן תהיה בריבונותנו לעד".

נתניהו הוסיף: "כפי שקיבעתי את גבול הביטחון מול סיני בהקמת גדר הביטחון, כפי שקיבעתי את אחיזתנו ברמת הגולן בהשגת ההכרה האמריקנית, כך אני מבקש לעשות עם בקעת הירדן". לאחר מכן נתניהו הציג מפה בפני היושבים ואמר כי היא מוסיפה עומק אסטרטגי לישראל בשטחים וכוללת את כל היישובים הישראלים. בנוסף הדגיש ראש הממשלה כי "לא מספחים פלסטיני אחד, אבל היא מאפשרת לפלסטינים צירי גישה אפשריים מזרחה ומערבה. יחד עם החלת הריבונות בכנסת הבאה, אביא לממשלה הבאה תוכנית נרחבת לחיזוק ההתיישבות היהודית בבקעת הירדן".

"אנחנו מדינה דמוקרטית", הדגיש ראש הממשלה. "לא אעשה דבר בלי לקבל מנדט ברור מהציבור ולכן אזרחי ישראל אני מבקש מכם מנדט ברור לעשות את המעשה הזה. אני מבין שיש פה הזדמנות ייחודית וחד פעמית לעשות דבר שיש עליו הסכמה רחבה - להביא לגבולות קבע בטוחים למדינת ישראל".

בתוך כך, בבית הלבן הודיעו כי בשעה 20:30 יתקיים תדרוך בהשתתפות צמרת הממשל בהם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון, ומזכיר האוצר סטיב מנוצ'ין.

מוקדם יותר היום בירך ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, את נתניהו בעקבות הכוונה להודיע על החלת החוק הישראלי על שטחי הבקעה: "אני מודה שהרגע הזה הוא אחד החשובים והמרגשים ביותר שחוויתי כראש המועצה. אני מודה מעומק ליבי לראש הממשלה בנימין נתניהו שהפך את הרגע הזה, בהכרזתו בכפר המכביה, ללא פחות מאשר רגע היסטורי למדינת ישראל".

אלחייני הוסיף: "בל נשכח כיצד הוא עמד בנחישות מול הלחצים של ממשל הנשיא אובמה לוותר על הבקעה, והנה – בהזדמנות הראשונה שיכל, נתניהו שוב מפגין מנהיגות, נחישות ואומץ לב של מדינאי ופטריוט אמיתי ומממש לא רק לנו, תושבי הבקעה, את החלום, אלא לרוב המכריע של תושבי מדינת ישראל. תודה לך ביבי, ואם הציניקנים יגידו שאתה עושה זאת בגלל הבחירות, אל תתרגש מהם, הם כנראה לא מבינים איזה מהלכים מקדימים חייבים היו להיעשות כדי שהצהרה דרמתית כזו תבשיל ותתרחש".

עתירה דחופה שהוגשה נגד שידור החי של ההצהרה המיוחדת בידי סיעות כחול לבן והמחנה הדמוקרטי, נדחתה בידי יו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, זאת לנוכח תשובת הליכוד כי דבריו של נתניהו יהיו "בעלי ערך חדשותי ואינפורמטיבי", ולא בתעמולת בחירות אסורה.

אתמול הצהיר ראש הממשלה כי ישראל חשפה אתרי גרעין נוספים של איראן, נוסף לאלה שחשף לפני כשנה בנאומו באו"ם, וקרא למעצמות אירופה להשיב את הסנקציות על טהראן. "היום אני מגלה שחשפנו אתרים סודיים נוספים בתכנית הגרעין של איראן", אמר ראש הממשלה בהצהרה המיוחדת. "אחד החשובים שבהם הוא אתר לייצור נשק גרעיני בעדה, דרומית לאספאהן".

"לפני שנה חשפתי את מחסן הגרעין הסודי של טהרן בטורקוזבאד. האיראנים טענו שזה מפעל לניקוי שטיחים. קראתי לסבא"א לבדוק אותו מיד. היום אני מודיע שהפקחים של סבא"א מצאו בתוכו חומר גרעיני אורניון שאיראן הסתירה בניגוד להתחייבויות הבינלאומיות. זאת הפרה חמורה של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. היום הודיע מזכ"ל סבא"א שלא זכה לשת"פ מלא מצד איראן. אין פלא שאיראן עשתה הכול לנסות להסתיר את מעשיה האסורים שם", הוסיף נתניהו.

בשלב זה החווה ראש הממשלה על תצלום לוויין של האתר החשאי של איראן קודם החשיפה, ותצלום נוסף לאחר נאומו באו"ם שבו חשף אותו, ממנו עולה כי טהראן השמידה את החומר שהיה אסור לה להחזיק, ופעלה להסוות את האתר בכך שכיסתה אותו בחצץ. "זה לא עזר להם כי הם השאירו עקבות של חומר גרעיני", אמר נתניהו. ראש הממשלה פנה לקהילה הבינלאומית: "המדיניות הדרושה היא לחץ, לחץ ועוד לחץ".

 

(עודכן: 18:41)

תגיות:התנחלויותבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה