חדשות בעולם

ממשל טראמפ: סנקציות חדשות על חמאס ומשמרות המהפכה

וושינגטון הטילה סנקציות על 15 מנהיגי ארגונים, אישים, גופים ומתקני טרור, בהם טהראן וחמאס. מוקדם יותר הגיב שר החוץ האמריקני לדברי ראש הממשלה נתניהו, ואמר "חוסר שיתוף הפעולה המלא של המשטר עם סבא"א מעלה שאלות לגבי פעילות או חומרים גרעיניים לא מוכרזים". לדבריו, "זה תואם לתבנית השקרים של איראן ב-40 השנה האחרונות. העולם לא ייפול בהם. אנחנו נמנע מהמשטר את כל הדרכים להשיג נשק גרעיני".

עצרת הזדהות עם חמאס בטהראן (צילום: שאטרסטוק)עצרת הזדהות עם חמאס בטהראן (צילום: שאטרסטוק)
אא

הממשל האמריקני הודיע הערב (שלישי) על הטלת סנקציות על "מגוון רחב של טרוריסטים ותומכיהם", בהם חמאס ומשמרות המהפכה של איראן.

בהצהרה המשותפת של מזכיר האוצר, סטיבן מנושין, ומזכיר המדינה, מייק פומפאו, נמסר כי סנקציות הוטלו גם על ארגון הטרור אל-קאעידה, האחראי לפיגועי 9/11, ועל ארגון המדינה האסלאמית. נוסף אליהם, הסנקציות כוללות גם 15 מנהיגים של ארגוני הטרור הללו.

מוקדם יותר אמר פומפאו כי "חוסר שיתוף הפעולה המלא של המשטר עם סבא"א מעלה שאלות לגבי פעילות או חומרים גרעיניים לא מוכרזים". לדבריו, "זה תואם לתבנית השקרים של איראן ב-40 השנה האחרונות. העולם לא ייפול בהם. אנחנו נמנע מהמשטר את כל הדרכים להשיג נשק גרעיני".

אתמול דחה שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע לחשיפת אתרי גרעין נוספים של איראן. "מי שמחזיק בנשק גרעיני אמיתי צועק 'זאב' בנוגע לאתר גרעין לכאורה", כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו.

זריף האשים את נתניהו בחרחור מלחמה, וטען כי "הוא רק רוצה מלחמה, בלי להתחשב בשפיכת הדמים ובכסף שזה יעלה". בהצהרתו המיוחדת, ראש הממשלה חשף כי ישראל איתרה אתרי גרעין נוספים של איראן, נוסף לאלה שחשף לפני כשנה בנאומו באו"ם, ודחק במעצמות אירופה החתומות על הסכם הגרעין, להשיב את הסנקציות על טהראן.

שר החוץ ישראל כץ בירך על ההחלטה היום של ארצות הברית להטיל סנקציות על טהראן וארגוני טרור נוספים, ואמר כי "רק לחץ יגרום לאירן לנטוש את תכנית הגרעין שלה ולחדול מהפצת טרור בכל רחבי העולם". השר כץ הוסיף כי "זאת הדרך לבלום את מדיניות הטרור האיראנית והטרור על כל שלוחותיו".

מוקדם יותר הערב הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי פיטר את היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו ציין טראמפ את הסיבה לפיטורים, וכתב כי במשך כהונתו כיועצו הקרוב הוא חלק על בולטון "באופן נחרץ" על "רבות מההצעות שלו". במסיבת העיתונאים התייחסו השרים הבכירים לפיטוריו של בולטון, ופומפאו אמר כי הודעתו של הנשיא לא הפתיעה אותם, שכן הם יודעים "מה הנשיא חושב".

מנושין אמר מנגד כי הפיטורים של היועץ לביטחון לאומי אינם מסמלים "בלגאן" בממשל טראמפ: "בהחלט לא. זה אחד הדברים המוכחים ששמעתי. ענייני ביטחון לאומי זה לא משחק".

תגיות:חמאסמשמרות המהפכהאיראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה