ונשמרתם

הכין חליטת תה מהרדוף הנחלים הרעיל – וקיבל דום לב

תושב ירושלים הכין לעצמו תה צמחים מעלים שקטף ליד ביתו, וסיים את שתיית התה עם דום לב כתוצאה מהרעלה, לאחר שהשתמש בטעות בצמח ההרדוף הרעיל. בבית החולים שערי צדק הצליחו להציל את חייו

הגבר עם מנהל טיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר (צילום: שערי צדק)הגבר עם מנהל טיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר (צילום: שערי צדק)
אא

הרדוף הנחלים במקום לואיזה: תושב ירושלים, בן 73, שהכין לעצמו חליטת תה צמחים מעלים שקטף סמוך לביתו, סיים את שתיית התה בבית חולים ועם אירוע של דום לב כתוצאה מהרעלה, וזאת לאחר שהשתמש בטעות בצמח הרדוף הנחלים הרעיל.

האירוע הכמעט קטלני התרחש לפני כשבועיים. הגבר פונה למרכז הרפואי שערי צדק בבירה, לאחר שאשתו שמה לה לבלבול שאחז בו וחשדה כי הוא עובר אירוע מוחי. אלא שרגע לפני שנכנס ל- MRI, עבר הגבר דום לב.

מנהל טיפול נמרץ, ד"ר פיליפ לוין, סיפר: "מיד התחלנו בביצוע החייאה ממושכת, ולשמחתנו גם חזר הדופק וגם לחץ הדם, ותוך זמן קצר הוא חזר להכרה מלאה. הגבר נשאר עם דופק מאוד איטי ונזקק לקיצוב לב, ולאור הבדיקות הוחלט יחד עם מנהל טיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר, לבצע צנתור לב".

שילוב התלונות של בלבול, בחילות ודופק איטי שחווה הגבר לפני הגעתו לבית החולים העלו בקרב הרופאים את החשד להרעלה. "תחקרנו את משפחתו על שימוש בתרופות חדשות או על שינוי תזונתי שעשה לאחרונה", הוסיף ד"ר לוין, "ומהר מאוד הבנו ממשפחתו ששתה תה חדש שהכין לעצמו מעלים שקטף ברחוב. מיד עלה החשד להרעלת הרדוף".

הרדוף הנחלים (צילום: shutterstock)הרדוף הנחלים (צילום: shutterstock)

"אני חולה סוכרת, וחיפשתי עשבים להורדת סוכר", סיפר האיש לאחר שהתאושש ונותק ממכונת ההנשמה. "מצאתי ליד הבית עשב שדומה ללואיזה וקטפתי ממנו עלים, טחנתי בבית והכנתי לי תה. לא חשבתי שזה משהו שיכול להרוג אותי".

הרעיה המודאגת סיפרה לאחר מכן כי לא ידעה שבעלה אסף את העלים והכין מהם תה: "בבוקר ראיתי שהוא לא מרגיש טוב וחשבתי שמדובר בווירוס, אולם כשהחל לדבר באופן מבולבל, הבנתי שקורה אירוע משמעותי ופיניתי אותו לשערי צדק".

ד"ר אשר אלעד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, הסביר את מה שקרה: "צמח ההרדוף מכיל חומר מאוד דומה לאחת מתרופות הלב השכיחות, אבל רעיל הרבה יותר. הרעל משפיע ישירות על שריר הלב. תופעת ההרעלה מצמח ההרדוף נדירה יחסית. היא מסוכנת כפליים, כי היא מקשה על היכולת שלנו לזהות מיידית כי אכן מדובר בהרעלה מהצמח. לשמחתנו הגבר הגיע מהר ובזמן לשערי צדק, ובכך יכולנו להציל את חייו".

"מקרה זה חייב לשמש תמרור אזהרה לכולנו לסכנות הקיימות בצמח ההרדוף, ולהבנה כי זיהוי מהיר ופינוי מהיר לבית חולים מציל חיים", סיכם ד"ר אלעד.

מה אתם יודעים על הרדוף הנחלים? לחצו כאן, וגלו את הדברים החשובים באמת אודותיו

תגיות:דום לבהרדוף הנחליםתה צמחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה