חדשות בארץ

בעולם הערבי מגנים את הצהרת הסיפוח של נתניהו: "הסלמה חמורה"

בעולם הערבי גינו את הצהרת נתניהו על החלת הריבונות על בקעת הירדן לאחר הבחירות: "תעמולת בחירות שמחירה יהיה ערעור על ההזדמנויות לפתרון הסכסוך וקידום אלימות נוספת באזור". גם בבחריין, שמתייצבת לאחרונה לצד ישראל, גינו את המהלך. בסוכנות הידיעות הסעודית דווח כי הממלכה קראה לכינוס ישיבת חירום של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי במטרה לדון לגבי הצעדים שיינקטו

נתניהו בהצהרתו אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו בהצהרתו אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לאחר הכרזתו אמש (רביעי) של ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלת ריבונות ישראלית בבקעת הירדן ובצפון ים המלח לאחר הבחירות, והיום יצאו מדינות רבות בעולם הערבי בהודעות גינוי חריפות. "זו הסלמה חמורה המערערת את יסודות תהליך השלום ותעמולת בחירות שמחירה יהיה ערעור על ההזדמנויות לפתרון הסכסוך וקידום אלימות נוספת באזור", נמסר ממשרד החוץ של הירדן.

נוסף לירדן, גם ערב הסעודית, בחריין, קטאר וטורקיה גינו את ההצהרה לספח את בקעת הירדן. בסוכנות הידיעות הסעודית SPA דווח כי המשטר כינה את ההצהרה כצעד "חסר בסיס", וקרא לכינוס ישיבת חירום של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, במטרה לדון לגבי הצעדים שיינקטו. לטענת הממלכה הסונית, הצהרת נתניהו מהווה "הסלמה מסוכנת מאוד נגד הפלסטינים", אשר "מפרה את החוק הבינלאומי", ועשויה אף להקשות על המאמצים לחתירה להסכם שלום. מדינה נוספת שגינתה את הצהרת נתניהו היא בחריין, שנוהגת באחרונה להתייצב לצדה של ישראל.

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושאולו, אמר כי הצהרתו של נתניהו שבוע לפני הבחירות היא "הבטחת בחירות לא חוקית ואגרסיבית". לדבריו, הכרזה זו היא "חלק ממדיניות האפרטהייד הגזענית".

קודם ההצהרה אמר ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתיה, כי "אנו מזהירים מפני אפשרות לפיה נתניהו עשוי להודיע על סיפוח חלקים בגדה המערבית כחלק מניסיונותיו לזכות בקולות בבחירות הקרובות". בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, הבהיר כי "אם יבוצע הסיפוח, הוא יקבור כל אפשרות לשלום במאה השנים הבאות". לדבריו של עריקאת, "הישראלים והקהילה הבינלאומית צריכים לעצור את השיגעון הזה. הסיפוח הוא פשע מלחמה, אפרטהייד, אלימות, קיצוניות ושפיכת דמים".

נוסף אליהם, גם ארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה גינו את המהלך. בהודעת הפלגים הפלסטיניים נכתב כי "לא נאפשר שאדמותינו ושטחינו יהיו חלק מבזאר הבחירות של האויב". הפלגים אף קראו לתושבי הגדה וירושלים "להבעיר את אדמותינו הכבושות". בג'יהאד האסלאמי אמרו כי דברי נתניהו  הם "פשע מלחמה חדש נגד העם הפלסטיני וזכויותיו". בארגון הטרור הוסיפו כי "אנו בטוחים שחלומות נתניהו יסתיימו בהתנגדות ובעמידה איתנה של כל ילד, זקן ואישה על אדמת הארץ הזו. נמשיך להיאבק – יהיו אשר יהיו הקורבנות".

אמש הודיע נתניהו כי אם ייבחר לראשות הממשלה, הוא יפעל להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובצפון ים המלח מיד לאחר כינונה של הממשלה. ראש הממשלה התייחס גם לשטחי יהודה ושומרון, ואמר כי תכנית השלום שמקדם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שצפויה להיות מוכרזת לאחר הבחירות, היא "הזדמנות גדולה ושעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביהודה שומרון וגם על אזורים נוספים". ראש הממשלה הדגיש כי "מתוך כבוד לנשיא טראמפ אמתין עם החלת הריבונות על כל היישובים עד להצגת התכנית".

"בכוונתי להחיל את הריבונות בתיאום מרבי עם ארצות הברית", הצהיר ראש הממשלה. "הדבר יחייב הקמת קואליציה שמחויבת למדיניות ולעקרונות הללו והיערכות ביטחונית מתאימה. עם הקמת הממשלה הבאה, אחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. יחד עם רמת הגולן זוהי חגורת הביטחון החיונית שלנו במזרח".

תגיות:בקעת הירדןבחרייןפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה