חדשות כלכלה

לקראת ראש השנה: מה המחיר שעלינו לשלם לק"ג דבש?

משרד החקלאות הודיע, כי מחירו המומלץ של הדבש לצרכן בתקופת החגים לא יעלה עד 34 שקלים לק"ג. וכמה דבש צורך הישראלי הממוצע בשנה בכלל ובתקופת ראש השנה בפרט? כל הפרטים – בכתבה

  • י"א אלול התשע"ט
(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

לקראת ראש השנה, משרד החקלאות בדק – כבכל שנה – את מחירי הדבש ברשתות השיווק השונות, ומפרסם את מחיר הדבש המומלץ לצרכן בישראל.

מניתוח המחירים שערכו אנשי המשרד עולה, כי המחיר המומלץ בתקופת החגים לצרכן לק"ג דבש יהיה עד 34 שקלים. במשרד מציינים, כי בדרך כלל הדבש נמכר באריזות קטנות יותר מ- 1 ק"ג, ולכן על הצרכן לבחון האם המחיר המומלץ בשבילו הוא לפי מפתח של עד 34 שקלים לק"ג. 

על פי נתוני מועצת הדבש, במהלך השנה כולה צורכים הישראלים כ- 5,000 טון דבש. הישראלי הממוצע צורך בשנה כ- 600 גרם דבש, מתוכם כ- 150 גרם בתקופת ראש השנה. כ- 23% מהתצרוכת השנתית של דבש נצרכת במהלך ארבעת השבועות הקודמים לערב ראש השנה.

לפי הניתוח של כלכלני משרד החקלאות, רבע מכמות הדבש הכללית נמכרת בארבעת השבועות לקראת החג. בשנת 2018, 22.9% מהכמות השנתית הנמכרת של דבש נמכרו במהלך החודש שקדם לראש השנה.

יש לציין, כי מנתוני מרבית רשתות השיווק והמזון בישראל עולה כי במהלך ארבעת השבועות שלפני ערב ראש השנה, ישנה ירידה של כ- 21.2% במחירו הממוצע של הדבש, ביחס למחירו השנתי הממוצע. כמו כן, המחיר המשתלם ביותר שמציעות רשתות השיווק לק"ג דבש הוא בתקופה של שלושה שבועות ושבועיים לפני ערב החג.

תגיות:ראש השנהדבש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה