חדשות יהדות

יוזמה ברוכה: "יום המזוזה הארצי" עבור תושבי הקיבוצים והמושבים

לקראת ראש השנה, יגיעו מאות סופרי סת"ם לקיבוצים ומושבים בכל רחבי הארץ, ויאפשרו לתושביהם לחוות את מצוות המזוזה בצורה ישירה

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מאות קיבוצים ומושבים בכל רחבי הארץ ישתתפו, כשבוע לפני ראש השנה, ב"יום המזוזה הארצי" – פעילות שנועדה לאפשר לתושבי הקיבוצים והמושבים, המרוחקים מחיי המסורת והדת, לחוות את מצוות המזוזה בצורה ישירה.

את הפעילות הייחודית יזם ארגון "איילת השחר", הפועל לחשיפת הציבור הישראלי למסורת ישראל ולצמצום הקרע בעם.

במסגרת הפרויקט, יגיעו למעלה מ- 200 סופרי סת"ם לקיבוצים ולמושבים המשתתפים בפעילות, ויפתחו בהם מוקדי מידע עם עמדות פעילות, שבהם יתאפשר לכל המעוניין לבדוק את מזוזות ביתו, להכיר את המזוזה מקרוב, להתרשם ממלאכת סופר הסת"ם ואף להזמין מזוזות חדשות עם התקנה עד הבית.

את פעילות "יום המזוזה הארצי" יזמו ב"איילת השחר" כדי לאפשר לתושבי הקיבוצים והמושבים להיערך לשנה החדשה בהוספת חיבור ליהדות, ובמטרה ליצור חיבורים נוספים לקראת תפילותראש השנה ויום כיפור. מבדיקת פעילי הארגון עולה, כי בניגוד לקונצנזוס השורר בציבור הישראלי בדבר נוכחותה של המזוזה בכל בית בישראל, בפתחיהם של בתים ומבנים רבים בקיבוצים ובמושבים המשתתפים בפעילות לא נקבעה מזוזה.

על מנת להתמודד עם הפיזור הגיאוגרפי הרחב של נקודות הפעילות, בהן גם מושבים וקיבוצים באזורי ספר כמו כרם שלום, נחל עוז ובארי בעוטף עזה, או זרעית ונטועה בגבול ישראל-לבנון, מגייסים בימים אלה בארגון "איילת השחר" עשרות סופרי סת"ם שיאיישו את מוקדי הפעילות בכל רחבי הארץ.

"הקיבוצים והמושבים מכירים את הפעילות שלנו לכל אורך השנה, אם בפעילות החברותות או במיזמים אחרים", אומר הרב שלמה רענן, מנכ"ל איילת השחר. "רובם הגדול מעוניינים לחזק את הקשר עם היהדות והמורשת של עם ישראל. פעילות 'יום המזוזה הארצי' נועדה לחשוף את התושבים למצוות המזוזה, שידועה כסגולה לשמירה על דיירי הבית והנמצאים בתוכו. כעת, לקראת ראש השנה, אנו קוראים לסופרי סת"ם מהציבור הרחב לקחת חלק בפעילות קירוב הרחוקים ולהוסיף זכות ליום הדין".

תגיות:ראש השנהמזוזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה