חדשות בארץ

לקראת פגישתו עם פוטין, רוסיה מזהירה את נתניהו: "הצהרת הסיפוח תביא להסלמה"

משרד החוץ הרוסי הביע חשש מהצהרתו של ראש הממשלה להחיל את הריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח, ומסר כי עשויה להוביל "להסלמה חדה באזור ולחתור תחת התקוות לכינון שלום בין ישראל ושכנותיה". איראן: "מחפש קולות כדי להישאר בשלטון"

פוטין ונתניהו (צילום: פלאש 90)פוטין ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ערב פגישתו מחר (חמישי) בסוצ'י של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מוסקבה הזהירה הערב כי הצהרתו של נתניהו בנוגע לסיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח, עשויה להוביל להסלמה באזור. במשרד החוץ הרוסי, כפי שדווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, הביעו דאגה מיישום תכניתו של נתניהו, שיגרום, לדבריהם, ל"הסלמה חדה באזור ולחתור תחת התקוות לכינון שלום בין ישראל ושכנותיה".

במשרד החוץ האיראני תקפו את הצהרתו של נתניהו, ואמרו כי היא מונעת משיקולי קמפיין. "נתניהו מחפש קולות כדי להישאר בשלטון באמצעות האשמות נגד איראן וכוונתו המרושעת לספח עוד חלק מפלסטין", אמר דובר משרד החוץ, עבאס מוסאווי.

אין זו הפעם הראשונה שראש הממשלה נפגש עם פוטין ימים ספורים לבחירות. גם בסיבוב הבחירות הראשון באפריל, נתניהו נפגש עם פוטין במוסקבה, והשתתף בטקס בקרמלין שבו הושבו שרידי גופתו של חלל צה"ל, זכריה באומל הי"ד, מנעדרי קרב סולטאן יעקוב, לקבר ישראל.

בשבוע שעבר דווח ב'מעריב' כי במשרד החוץ הרוסי זעמו על הפנייה ישראלית לארגן מפגש פסגה של נתניהו עם הנשיא הרוסי ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במהלך הימים שקודם הבחירות, זאת מאחר והם מזהים זאת כניסיון פוליטי של נתניהו להשיג רווח אלקטורלי על גבו של הנשיא פוטין. לפי הדיווח, הנסמך על מקור פוליטי-מדיני, בקשה דומה הוגשה לבית הלבן בידי משרד ראש הממשלה באמצעות השגריר הישראלי בוושינגטון, רון דרמר.

הפגישה עם פוטין תעסוק ככל הנראה בהתבססות האיראנית בסוריה, וברקע ההתפתחויות האחרונות בזירה הצפונית. מנגד, בכירים במטה הליכוד מצפים כי היא תסייע להגדלת מאגר המצביעים הרוסי.

במקביל, ברקע הכניסה לישורת האחרונה של הבחירות, בלשכת ראש הממשלה מפעילים מאמצים נרחבים לארגן מחווה מדינית דרמטית מצד ממשלו האוהד של טראמפ במהלך הימים שנותרו עד לבחירות, זאת במטרה לשפר את תדמיתו של נתניהו ולהגביר את סיכוייו להרכיב את הממשלה הבאה. לפי הדיווחים, המאמצים מתמקדים בפרסום הצהרה ביטחונית מטעמו של הנשיא האמריקני.

בהצהרה, צפוי הנשיא להתחייב להגן על מדינת ישראל מפני כל איום קיומי עתידי שעשוי להתרגש עליה, זאת מתוך יוזמה לגבש "ברית הגנה" בין ישראל לבין ארצות הברית, שהועלתה כבר בשנות התשעים אולם מעולם לא יושמה. המשמעות המיידית של הצהרה כזו היא שאם אחת מהן נקלעת לעימות צבאי, תעמוד השנייה מנגד ותגן עליה בכל דרך, לרבות אמצעים בלתי-קונבנציונליים.

תגיות:ולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה