חדשות בארץ

נתניהו: "לא תהיה ברירה אלא להיכנס למלחמה בעזה"

ראש הממשלה הצהיר הבוקר כי פניה של ישראל למיטוט שלטון החמאס בעזה: "אני לא יוצא למלחמה אלא כאילוץ אחרון. יש גורם טרור שרוצה להשמיד אותנו וכנראה שלא תהיה לנו ברירה אלא להיכנס למערכה כדי להפסיק את המתקפות משם ולמוטט את חמאס"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע הסערה שפרצה שלשום (שלישי) כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו נצפה כשהוא מורד מהבמה במהלך כנס באשדוד, זאת בעקבות שיגור רקטות לאזור, הבוקר הודיע נתניהו כי נראה כי פניה של ישראל למלחמה בעזה. "כנראה שלא תהיה ברירה לצאת למערכה גדולה, למלחמה", אמר בריאיון לכאן ב'.

"אני פועל באחריות בשיקול דעת לא בהתלהמות, אני לא יוצא למלחמה אלא כאילוץ אחרון", הדגיש נתניהו. "זה מוצא אחרון, אני לא מסכן את חיילינו ואזרחנו כדי לקבל מחיאות כפיים. כנראה שלא תהיה ברירה (אלא) לצאת למערכה גדולה, למלחמה". למרות הערכות מערכת הביטחון כי ארגון הג'יהאד האסלאמי הוא שאחראי לשיגורי הרקטות האחרונים, ראש הממשלה הטיל את האחריות על חמאס, ש"לא מפעיל את ריבונותו בעזה ולא מונע מתקפות".

"כשאתה מפקד אתה צריך להחליט איך אתה מנהל את המלחמה, ואני לא אתחיל אותה רגע אחד לפני שהתנאים יהיו אופטימליים", אמר. "אנחנו מתכוננים למלחמה אחרת. אני לא פועל לפי ציוצים. האחריות שלי היא לפעול גם מול עזה וגם מול כמה חזיתות, אני אבחר את העיתוי". עוד אמר כי "יש גורם טרור שרוצה להשמיד את ישראל, יודע שהוא יחטוף את המכה, אבל לא מסוגל כרגע".

במענה לשאלה האם הוא מתכוון "למוטט את שלטון החמאס", השיב: "כנראה שזה הולך לקראת זאת, כנראה שלא תהיה לנו ברירה אלא להיכנס למערכה כדי להפסיק את המתקפות משם, אני לא משחק בחיי אדם ולא בחיי צה"ל". על ארגון חמאס אמר: "יש לנו מצב בעזה של השתלטות של קבוצת טרור שמפעילה רקטות, שלא משתלטת גם כשהיא רוצה על פלגים סוררים. חרף הניסיונות ושלושה מבצעים צבאיים שלי ושל הממשלה שקדמה לי ניאלץ כנראה, לא תהיה ברירה אלא להיכנס למלחמה מול עזה. צעדים מורכבים שיהיו לפני זה, וייתכן שיהיו עוד מהלכים לפני המלחמה הכוללת, בהכנה מדוקדקת בתכניות מאוד מתוחכמות, בתנאי פתיחה וסיום שאנחנו מחפשים שייתנו ביטחון לאזרחי ישראל, אני לא יכול לחשוף את זה כאן".

נתניהו התייחס להורדתו מהבמה על ידי מאבטחיו, ותקף את ראשי כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, על כך שניצלו את התקרית המביכה כדי לסנוט בראש הממשלה: "היריבים שלי חסרי אחריות בצהלות השמחה שלהם כשרואים את החמאס וגנץ ולפיד צוהלים כי מעזה ירו על ראש הממשלה ותושבי אשדוד. אבל יש אחריות, ואזרחי ישראל יודעים מצוין שאני פועל בשיקול דעת, ונפתח את המערכה ברגע המתאים ביותר".

לטענתו, הורדתו מהבמה והרחקתו מהמקום לא היוותה "השפלה לאומית", כפי שציין בכיר ימינה, נפתלי בנט: "אני קודם כל הייתי מאוד קר רוח, וגם דיברתי בקור רוח ובשקט לאנשים. האיום הזה של הרקטות, אני מבין את המצוקה של התושבים בעוטף, אבל הייתי פעמים רבות בקריה בזמן 'צוק איתן', אפילו הייתי בשיחה עם אובמה, אמרתי לו שאני מצטער ואנחנו יורדים למקלטים. זה קרה כמה פעמים עם מנהיגים אחרים".

"המסר הוא שקודם כל עושים את מה שפיקוד העורף מבקש, גם ראש הממשלה וכולם", הדגיש. על מספר 4 בכחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שסירב להתפנות מהאירוע באשקלון בזמן ירי הרקטות, אמר: "אני לא אומר באיזה מין מאצ'ואיזם 'אני נשאר פה, תעמדו איתי ונחטוף טיל'. אני פועל לפי השב"כ, מי שאומר אחרת זה חוסר אחריות".

תגיות:חמאסעזהההתחממות בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה