חדשות בארץ

"הערבים רוצים להשמיד את כולנו": פייסבוק חסמה את הבוט של נתניהו

בעקבות ההודעה שהפיץ ה"בוט" של נתניהו, שפנה לעוקביו בעמוד הפייסבוק והתריע מפני "ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו", הודיעה הרשת החברתית על השעיית פעילותו ל-24 שעות: "מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדברי שנאה"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

פייסבוק הודיעה הבוקר (חמישי) כי חסמה ל-24 שעות את הבוט של מפלגת הליכוד, שהסית בימים האחרונים נגד המגזר הערבי, ותדרך פעילים פוטנציאליים כיצד לפעול לניצחונו בבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לאחר שבחנו את פעילות הבוט בשימוש קמפיין הליכוד, מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדיבור שנאה", נמסר מחברת פייסבוק.

בהודעה שנשלחה מחשבונו האישי של ראש הממשלה נכתב כי "הערבים רוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים". בעקבות פנייה שנעשתה מכמה גופים, הודיעה פייסבוק על השעייתו. "כמו כן, מצאנו שהבוט עשה שימוש לרעה בפלטפורמה על ידי יצירת קשר עם אנשים מחוץ לתקופת הזמן המותרת. בעקבות כך, השעינו את פעילות הבוט למשך 24 שעות. במידה שיהיו הפרות נוספות של המדיניות שלנו, אנו ננקוט בפעולה המתאימה", הודיעה הרשת החברתית.

יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב להודעת פייסבוק, ומסר: "אתמול פנינו ישירות לפייסבוק ודרשנו שיפסיקו לתת במה להסתה המסוכנת של נתניהו והיום אנחנו רואים את התוצאות. ניצחנו את פרויקט המצלמות וננצח גם את ההסתה. זאת השפעה".

בריאיון שהעניק הבוקר לכאן ב', ראש הממשלה התנער מההודעה, והבהיר כי "עובד זוטר" אחראי למעשה. "אני חושב שזה תוקן מיד. זו טעות של אחד מעובדי המטה. תחשבו בהגיון, אתה חושב שאני באמת כותב דבר כזה ואז אגיד שאני מכחיש את זה? אני אדם רציני. יש לי חברים במדינות ערב, ויש לי כבוד לכל אדם, מה זה השטויות האלה, אז עובד עשה שטות. לא רק שאני לא חושב ככה, היחסים שלי עם מנהיגי ערב מעולם, לשום מנהיג בישראל לא היה דבר כזה".

בבוט, שנשלח לעוקביו דרך אפליקציית המסרים של החברה – מסנג'ר, הוצג תסריט שמתדרך את פעיליו כיצד לשכנע מצביעים, תוך הצגת יריביו הפוליטיים כ"סכנה קיומית". בהודעה, שנכתבה בשמו של נתניהו, נאמר כי "אני תורם את הזמן שלי כי אסור שתקום בעוד שבוע ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה גנץ וליברמן". בהמשך ההודעה צוין כי הממשלה שיקים יו"ר כחול לבן בני גנץ תהיה "ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו".

עוד נכתב כי ממשלה כזו תאפשר "אירן גרעינית שתחסל את כולנו". הבוט פנה למצביעים במסר לפיו "אני מבקש ממך להיות השליח של ראש הממשלה, להביא 3 חברים ובני משפחה בשלישי הבא ולדאוג שיצביעו מחל".

אמש הבהירו בליכוד כי לא מדובר בהודעה שמייצגת את עמדתם: מדובר בטעות של עובד במטה. ראש הממשלה נתניהו לא ראה את הדברים, לא אישר אותם, הם אינם על דעתו ואינם מקובלים עליו. כשהדברים הובאו לידיעתו הוא ביקש להסירם מיד".

תגיות:פייסבוקבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה