חדשות בארץ

דיווח: ישראל שתלה מכשירי האזנה סמוך לבית הלבן. לשכת רה"מ: "שקר מוחלט"

אתר פוליטיקו מדווח מפי גורמים רשמיים בממשל האמריקני כי במהלך השנתיים האחרונות ישראל הטמינה מכשירי האזנה לטלפונים סלולריים בסמוך לבית הלבן ובסמוך למתקנים רגישים נוספים בוושינגטון, מתוך כוונה לרגל אחר הנשיא טראמפ. לשכת ראש הממשלה: "שקר מוחלט. לא עוסקים בפעילות מודיעינית בארצות הברית". שגרירות ישראל בוושינגטון: "שטויות מוחלטות. ישראל אינה מרגלת אחר ארצות הברית, נקודה"

נתניהו וטראמפ בבית הלבן (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וטראמפ בבית הלבן (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

הממשל האמריקני סבור כי לאורך השנתיים האחרונות ישראל אחראית להצבתם של מכשירי האזנה לטלפונים סלולריים שהוטמנו בסביבות הבית הלבן, ובמקומות רגישים נוספים בוושינגטון – כך דווח היום (חמישי) באתר פוליטיקו. לפי הדיווח, הנסמך על שלושה בכירים לשעבר במערך המודיעין והביטחון הלאומי האמריקני, מתקני ההאזנה הסלולריים כוונו נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ונגד מקורביו ובכירים נוספים בצמרת הממשל.

ההערכה, שמתבססת על ניתוח הראיות בשטח, הביאה את הבולשת הפדרלית וסוכנויות ממשל אחרות להגיע למסקנה ברורה שסוכנים ישראלים הם שהטמינו את מכשירי המעקב. אחד הגורמים צוטט בידיעה כי "היה ברור לגמרי שישראל היא האחראית". גורם אחר ציין כי לממשל לא ידוע האם מאמציה של ישראל אכן הניבו מידע.

מכשירי הריגול המיניאטורים שאותרו ידועים בכינוי "סטינגריי", ידועים בטכנולוגיה שמאפשרת להם לעדות מניפולציה על טלפונים סלולריים, וגורמת להם לחשוף את מיקומם ומידע על זהותם. הטכנולוגיה מסוגלת גם לקלוט את התוכן של השיחות ומידע רגיש נוסף. 

אחד הגורמים אמר כי באופן תמוה לחלוטין, בשונה ממקרים אחרים שבהם איתרה ארצות הברית ריגול זר בשטחה, ממשל טראמפ לא טרח לגנות את ממשלת ישראל, והעדיף להתעלם מכך ולתת לה להמשיך במעקב.

המקורות טענו כי ארצות הברית מהווה יעד ריגול למדינות רבות, אולם סיפרו כי ישראל שונה מכל המדינות באופי הפעולה שלה: "ישראל מאוד אגרסיבית במסגרת מבצעי איסוף המודיעין שלהם", אמר הגורם. "כל מה שאכפת להם זה לשמור על הביטחון של המדינה שלהם והם עושים מה שהם מרגישים שצריך כדי להשיג את זה". בדיווח הובא כי מנגד, גם בישראל מתלוננים כי ארצות הברית מרגלת על אדמתה. "מן הצד השני, תנחש מה אנחנו עושים בתל אביב", ציין הבכיר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "זהו שקר מוחלט. קיימת התחייבות רבת שנים והנחייה גורפת של ממשלת ישראל שלא לעסוק בפעילות מודיעינית בארצות הברית. ההנחייה הזו מיושמת באופן מוחלט ללא יוצא מן הכלל". 

גם שר החוץ והמודיעין ישראל כץ הכחיש לחלוטין את הדיווח: "ישראל אינה מנהלת שום מבצעי ריגול בארה״ב. ארה״ב וישראל חולקות בניהן מידע מודיעיני רב ופועלות ביחד למניעת איומים וחיזוק בטחון שתי המדינות".

קודם לכן נמסר משגרירות ישראל בוושינגטון כי "ההאשמות הללו הן שטויות מוחלטות. ישראל אינה מרגלת אחר ארצות הברית, נקודה". בכיר בבית הלבן אמר כי הממשל "אינו מגיב על נושאי ביטחון או מודיעין". גם ה-FBI סירבו להגיב. במחלקה לביטחון המולדת והשירות החשאי של ארצות הברית כלל לא הגיבו לפניה.

(עודכן: 13:44)

תגיות:ריגולישראלממשל טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה