חדשות בארץ

הוצאו צווי הריסה לבתי המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד

צה"ל הודיע למשפחותיהם של שני המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד על הכוונה להרוס את הבתים בהם התגוררו המחבלים בכפר בית כאחל, צפונית לחברון. למשפחות ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה

דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

צה"ל הודיע היום (חמישי) למשפחותיהם של המחבלים נציר צלאח חליל עצאפרה וקאסם עארף חליל עצאפרה על הכוונה להרוס את הבתים בהם התגוררו המחבלים. כך נמסר מדובר צה"ל.

שני המחבלים ביצעו בתחילת החודש שעבר את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז שבגוש עציון, בו נרצח דביר שורק הי"ד. למשפחות המחבלים ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.

גופתו של שורק, בן 19, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" שליד קיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, אותרה עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ, כשעליה סימני דקירה. בתום מצוד נרחב של שתי יממות, הוביל שירות הביטחון הכללי את לוחמי הימ"מ לבית כאחל, צפונית לחברון, שם נעצרו שני המחבלים החשודים ברצח, בני דודים תושבי הכפר. המחבלים הופתעו על ידי הכוחות, ולא גילו התנגדות למעצר. אשתו של אחד מהם וגבר נוסף נעצרו בחשד שסייעו למחבלים. מספר ימים לאחר הרצח, מיפו חיילי צה"ל את בתיהם של שני המחבלים, כהכנה להריסתם.

במשפחתו של דביר, הטרור הפלסטיני הכה כבר פעמיים בעבר: סבו, הרב בנימין הרלינג הי"ד, נרצח לפני 19 שנה בפיגוע ירי בהר עיבל שליד שכם. דודו של אביו, שייע דויטש הי"ד, נדקר למוות ב- 1993 בחממות היישוב כפר ים שבגוף קטיף על ידי אחד מפועליו.

דביר הי"ד הובא למנוחות ביישוב עפרה בו גדל. אביו, הפובליציסט יואב שורק, ספד לו: "דביר יקר ואהוב שלנו, בעוד ימים אחדים היינו אמורים לחגוג לך 19. אני חושב על 19 השנים הללו, ואינני יכול שלא לחייך. זכרונך מעלה פנים מאירות, חשיבה חיובית, תום ואהבת אדם. מתנה קיבלנו לכמעט 19 שנה, מתנה שהפיצה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוצה לה. על המתנה הזו אמרתי, ושוב אומר: השם נתן והשם לקח. רשעים אוהבי מוות קיפדו את חייך, אבל הם לא פגעו כמלוא הנימה בתום שלך, באור ובאהבה, בחפץ עשיית הטוב. אנחנו נמשיך עם אלה, וננצח עם אלה. טהור הסתלקת מאיתנו, ואנו ננסה להוסיף אור וטוב, לחזק את המשפחה למרות הכאב, לבחור בחיים ולהביא אור".

 

תגיות:פיגוע דקירהדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה