חדשות בארץ

נתניהו: מבצע צבאי בעזה "יכול לקרות בכל רגע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם בחיוב את פגישותיו בסוצ'י עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ועם שר ההגנה הרוסי, ואמר כי חופש הפעולה האווירי של ישראל בסוריה נשמר. בנוגע למתיחות הגוברת בדרום, אמר נתניהו כי מבצע צבאי ברצועה יכול לצאת לדרך גם לפני הבחירות

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב הבוקר (שישי) לישראל, בתום ביקור בזק בסוצ'י, במהלכו נפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. במהלך תדרוך לכתבים, נשאל נתניהו האם קיימת אפשרות שישראל תצא למבצע צבאי ברצועת עזה עוד לפני הבחירות, והשיב כי "זה יכול לקרות בכל רגע".

נתניהו סיכם בחיוב את פגישותיו עם פוטין ועם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. "נכנסנו לנושא הביטחוני בפרטי פרטים, עבודה פרטנית ומפורטת", אמר. הוא הדגיש כי חופש הפעולה של ישראל במרחב האווירי של סוריה נשמר, וזאת בזכות הידוק התיאום הביטחוני בין שתי המדינות: "הפגישות האלו הן פגישות עבודה עם מפות ועם עדכון מודיעיני וחילופי אינפורמציה, כדי שנוכל להמשיך לפעול במרחב. אלו שמיים מאוד צפופים, והיעד הושג".

בהתייחסו לעמדה הרוסית בנוגע להצהרה שהשמיע השבוע על כוונתו להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובצפון ים המלח, אמר נתניהו כי לא שמע כל גינוי או טענות. כזכור, משרד החוץ הרוסי הוציא שלשום הודעה, בה הובעה דאגה מההצהרה וחשש כי "יישום התוכנית עלול להוביל להסלמה חריפה באזור ולמנוע את השלום המיוחל של ישראל עם שכנותיה הערביות. אנו עומדים מאחורי עמדתנו לגבי הצורך בפתרון מדיני מקיף לסכסוך הישראלי-הפלסטיני על בסיס שתי מדינות לשני עמים בגבולות 67'".

ראש הממשלה שב והכחיש את הפרסום באתר האמריקני "פוליטיקו", לפיו ישראל הטמינה מכשירי מעקב לטלפונים סלולריים סמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים נוספים בוושינגטון. הוא טען כי ייתכן שהדיווח נובע מגורמים המנסים לסכסך בינו לבין טראמפ: "מדובר בשקר מוחלט, ובמובן מסוים זה ילדותי. הקשרים שלנו מעולים. אנחנו מדברים אחד עם השני ולא זקוקים לאמצעים פסולים כאלה". הנשיא טראמפ הגיב הלילה לפרסום ואמר לכתבים בבית הלבן כי "אינו חושב" שישראל ריגלה אחרי ארצות הברית. "אני באמת מתקשה להאמין בכך", הוסיף.

תגיות:ולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה